KLIK LAJU-LAJU!

MARI BLOGWALKING DENGAN APESAL.COM

Yang Baik Hati =)

Cari cerita lama

Aku terkini

sebelum komen, baca dulu komen orang lain boleh? Bosan la nak balas komen yang sama.. sebab jawapan aku mesti sama punya. tak pasal2 aku jadi astro karang ulang tayang beberapa kali

* jangan orang astro sentap pulak dengan aku, suda

Selasa, 9 Februari 2010

mana lagi tempat aku nak luahkan perasaan?

hurmm.. kalau korang rasa sedih.. nak luah perasaan.. kat mana korang luahkan perasaan tu?

dulu, sebelum aku tau la dunia blog ni, aku biasanya meluahkan perasaan atas sehelai kertas. aku anggap aku tulis surat pada org yg aku nk luahkan perasaan aku tu. hasilnya, byk la surat x berpos kat umah aku ni... hehe... siyes.. bila dikemas balik seluruh pelosok rumah, mau lebih 10 pucuk surat mak aku jumpa. sakan..

bila dah tau tulis blog, aku cadang, blog ni la tempat aku meluah perasaan. dengan harapan, org asing yg membaca blog aku, leh menjadi tempat utk aku mengadu dan meminta pendapat. tapi aku ada 4 prob:
1- blog aku ni x cukup ramai pembaca
2- aku xrasa pembaca berminat nak membaca masalah2 aku
3- kawan2 aku ada yg baca blog ni
4- aku dah mula berkawan dngan pelawat blog ni

since aku dah xleh nk luahkan perasaan kat blog ni, aku beralih plak ke diari. dalam diari ni, aku anggap aku bercakap/bercerita/sms dgn orang yg aku nak tu.. aku luah semua yg aku x berani nak cakap dgn dia secara berdepan..

masalahnya sekarang, nak luah dalam diari pon xboleh. aku dah anggap yg aku betul2 bercakap dgn dia. dan ada benda yg aku xleh nk ckp depan dia. rasa malu.. rasa aku melampaui batas.. padahal, aku bukan betul2 cakap dgn org tu pon.. aku sekadar menulis di diari..

kalau dah dengan diari yg sepatutnya menjadi tempat aku luah perasaan pon aku nak berahsia, pada sape lagi aku harus luahkan semua rahsia aku tu?

mesti ada yg berkata, "mengadu pada Allah.." aku sentiasa mengadu pada Allah.. tp korang paham kan, kita tetap perlukan saluran lain juga utk meluahkan perasaan itu kan? terasa ingin berkongsi dengan seseorang.. tapi pada siapa kalau dengan diari pon aku dah xleh nak bercerita?

4 ulasan:

  1. Luah je dalam ni...ada yang baca..bukan maslaah ramai atau takde orang baca..kadang2 dalam ni pun boleh lepas segala tensen bila dicatat.....Ilek..idup ada masalah memang bagus sebenarnya

    BalasPadam
  2. uh..uh.. ada rahsia boleh dibuka pada umum.. tapi ada rahsia, kita selesa bila tau hanya sesetengah org yg tau.. betul x? bukan apa.. segan lerr..

    yup.. masalah yg menjadikan lebih matang dan bijak..rencah kehidupan

    BalasPadam
  3. no 4 tu sy kan? haha.. perasan kan?

    BalasPadam
  4. hehe.. betul tu!! bukan prob sebenarnye.. anugerah... bukan sng nk kumpul kwn kn?

    BalasPadam

Semua orang boleh komen. Dan aku laparkan komen dari korang.
Tapi letak la nama.. Tak suka nak panggil korang Tanpa Nama