KLIK LAJU-LAJU!

MARI BLOGWALKING DENGAN APESAL.COM

Yang Baik Hati =)

Cari cerita lama

Aku terkini

sebelum komen, baca dulu komen orang lain boleh? Bosan la nak balas komen yang sama.. sebab jawapan aku mesti sama punya. tak pasal2 aku jadi astro karang ulang tayang beberapa kali

* jangan orang astro sentap pulak dengan aku, suda

Ahad, 7 Februari 2010

Canon A 710 IS - part 3

tadi aku tunjukkan coklat cengkerang kan? kali ni nak tunjuk lak coklat salutan.. sangat mudah... beli wafer yg 4 segi tu pastu celup dalam coklat.. bezanya, coklat kami ni sedap sbb kami guna couverture coklat (rasa mcm coklat cadbury) sedangkan yg kita gunakan masa buat kuih raya ialah coklat compound.. coklat ini sangat mahal ye..

celup dalam coklat dan angkat guna garfu untuk meminimakan kesan sentuh pada coklat.. tolong jgn guna tangan.. oh.. toke coklat guna garfu khas..


biarkan coklat sejuk (perlu bilik ada aircond) dan membeku. sila letkkan coklat atas tracing paper. bila coklat dah beku, leh amik balik utk dilebur semula.. buat coklat ni kena cermat sbb coklat sangat mahal. rasa2nya paling murah, mau RM45/kg kot couverture coklat nih


hasil akhir.. yang berserabut tu mesti hasil tgn budak2 aku.. aku tau la.. yg nampak smart tu, hasil kerja toke coklat..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Semua orang boleh komen. Dan aku laparkan komen dari korang.
Tapi letak la nama.. Tak suka nak panggil korang Tanpa Nama