KLIK LAJU-LAJU!

MARI BLOGWALKING DENGAN APESAL.COM

Yang Baik Hati =)

Cari cerita lama

Aku terkini

sebelum komen, baca dulu komen orang lain boleh? Bosan la nak balas komen yang sama.. sebab jawapan aku mesti sama punya. tak pasal2 aku jadi astro karang ulang tayang beberapa kali

* jangan orang astro sentap pulak dengan aku, suda

Khamis, 14 Januari 2010

Tag: kaca mata dan anda

1. Sejak bila anda mula berkaca mata ??
masa form 1 (1995).. gatal sangat nak pakai spek..

2. Bagaimana anda tahu yang anda memerlukan kacamata ketika itu?
ntah.. gatal kot.. power sikit je padahal. lagipon kaw2 kena tipu dgn org kedai spek tu.. power xsampai 100 dah suruh pakai.. hampeh..

3. Berapa ‘power’ pada permulaan anda berkaca mata
tah.. 50 ke.. 75 ke.. 100 ke.. xingat..

4. Jenis/bentuk kaca mata anda yang pertama
frame penuh kaler hitam.. titanium kalau x silap. bentuk agak bulat.. jenama kingfisher. kenapa aku ingat? tu spek aku plg mahal.. siyes kena paw dgn cina tu.

5. Jenis/bentuk kaca mata anda yang terkini
separuh rim.. segi empat.. kaler merah.. jenama giordano kunun

6. Berapa power terkini anda ?
175 kiri kanan. ye, aku mmg balance orgnye.

7. Berapa banyak koleksi kaca mata yang anda ada dari dulu hingga kini
mau dekat 10 kot. penah 1 masa tgh hyper, tiap thn tukar spek

8. Jika anda ada sentiment tidak suka berkaca mata sepeti saya, sila nyatakan sebab musabab
of course la berspek menyebabkan aku nampak tua.. dan mata menjadi kecik. dan tudung nampak berpetak. dan aku kurang selesa masa makan. rasa makanan terlalu dekat. dan gambar aku menjadi x best. xnmpk mata. dan aku terasa diri ini cacat.

9. Yang mana anda lebih gemar. Kaca mata atau contact lens? Kenapa ?
kaca mata. sbb xyah tonyoh jari kat mata. tp mmg x dinafikan pakai contact lens, dunia terasa lebih bermakna.. hurmm.. nak makan carrot byk2 la..

10. Opto pilihan?
dulu, focus point. tapi pastu, mana2 kedai spek yg leh buat spek harga RM100 aku suka. x pon, kedai melayu..

11. Pasangan anda berkaca mata ?
carikan pasangan utk aku.. nnti aku gitau.

Orang yang bertuah di tag adalah :
ala.. kwn blogger x ramai..
* cik oryza.. awak je la harapan bangsa.. su dah jawab

3 ulasan:

  1. oke2 gadis harapan bangsa dtg menyelamat! haha

    BalasPadam
  2. hehehe...tul tu,mata jadi kecik dan ada lingkaran hitam sekitar mata.tp daku cute pakai spek,bila cabut spek..muka, ya allah...

    BalasPadam
  3. haha!! tq la gadis harapan bangsa ye

    su, bertuah le ko kiut pakai spek.. aku x kiut langsung (pakai spek atau tidak) sedih woo.. sedih.. sedih...

    BalasPadam

Semua orang boleh komen. Dan aku laparkan komen dari korang.
Tapi letak la nama.. Tak suka nak panggil korang Tanpa Nama