KLIK LAJU-LAJU!

MARI BLOGWALKING DENGAN APESAL.COM

Yang Baik Hati =)

Cari cerita lama

Aku terkini

sebelum komen, baca dulu komen orang lain boleh? Bosan la nak balas komen yang sama.. sebab jawapan aku mesti sama punya. tak pasal2 aku jadi astro karang ulang tayang beberapa kali

* jangan orang astro sentap pulak dengan aku, suda

Selasa, 5 Januari 2010

aku dah menyampah!

boleh x, kalau aku kata, tiap kali aku dgr iklan brands, aku rasa sakit hati? tolong la... generasi hebat... boleh blah..

apa yg hebat sgt dgn menjadi artis yg frankly speaking lagu tah apa2? dah la pakai pelik2.. rambut kaler (sori ye yg terasa). aku x kisah korang nak jadi apa.. tapi kalau itu la role model generasi hebat... mmg la malaysia ni tahap teruk. semuanya nk buna artis sbg kayu pengukur. kalau yg dijadikan kayu pengukur tu semenggah, xpe gak.

aku mmg marah, kalau dah itu je level hebat dorang. patut la budak2 sekarng makin hanyut.. semua ni, salah media yg terlalu pentingkan komersil dan keuntungan.. kalau boleh, semua title yg best2 tu, sauk kat artis belaka. mana budak kita nak dapat jati diri yg sebenar?

kalau betul la artis2 dlm iklan tu adalah ikon generasi hebat.. cemerlang.. what so ever.. aku rasa, pasni, kerajaan xyah lagi beria tubuhkan sekolah n ipta byk2.. uruh je semua remaja join rancangan realiti.. baru hebat. ko belaja sampai habis u pon, lom tentu ko leh dapat kereta, apartmen, duit selepuk mcm tu. rancangan realiti je yg leh bagi tu.. xkisah la pertandingan nyanyian ke.. menari ke.. utk kebajikan ke.. bullshit semua tu.. rumah kebajikan dpt ciput.. yg makin kaya, penerbit dan artis tu aje.

kan ke lg bagus klu ko buat pertandingan rekacipta ke.. pertandingan kempen amal.. group mana yg leh kutip duit terbanyak.. atau buat la realiti program pemulihan akhlak ke... biar kita leh tengok cane cara nak bagi budak2 insaf.. kat mana soft spot dia..

ni x. dr umur 7thn hingga la 27 thn.. semuanya hiburan.. nyanyi2 la especially (cara cepat dan menguntungkan utk cari artis). bosan la.. muak.. ni belom lagi aku pasang astro kat rumah.. kalau aku pasang?

sama gak dgn pertandingan2 yg diadakan utk remaja dan kanak2.. kalau zaman aku dulu la.. tobat.. hadiah dia mesti langganan dewan pelajar selama 2 thn... buku cerita... sijil simpanan BSN bernilai RM100.. tapi kalau sekarang, hadiah mesti PS (bukan PS hapacrita ye).. mp3... telefon.. semuanya bnda yg menjanjikan kelalaian kpd budak.. buat budak makin hanyut.

yup, game x semestinya bawa keburukan pada budak. ada kajian menunjukkan, kanak2 yg bermain game, pengamatan dan reaksi dia lebih cekap dari budak yg jrg main game (mcm aku). mrk juga tere dr segi taktikal dan strategi..(aku harap dorang semua ni join askar la besar nanti)

tp kita ckp pasal budak ok.. dia suka seronok.. depan mata, leh la kontrol dia bila main bila x.. belakang kita? lupa, kes aku ni x merujuk kepada pelajar u sbb aku rasa budak u patut dah tau mana lg utama.. no wonder la budak2 skrg ponteng sekolah sbb nk main game kat cc. banyak buruk dr eloknya. ada yg sanggup keje kat cc tu.. sekola apa dapat? keje kat cc, leh main game n dpt gaji.. isk.. nape la aku lahir awal 15thn?ni membuatkan aku sgt xphm dgn bebudak ni. kalau sebaya, phm la kot.

kesimpulannya, kepada semua syarikat besar dan kaya raya.. tolong la pilih role model yg betul utk kempen korang.. aku xkisah klu ko amik dr fazley ke.. lisa surihani ke.. zizan nin ke.. azhar sulaiman ke.. aznil ke.. pastu kata dorang hebat. sbb dorang mmg hebat. tapi tolong la jgn pilih budak yg lupa asal diri dia yg sebenar.. dan tolong la.. kalau nk buat pertandingan, tolong la hentikan menyogok mereka dgn hadiah2 gajet2 yg hebat tu.. baik janjikan biasiswa ke.. sijil simpanan ke.. buku ke.. baru la lahir generasi hebat. x salah kalau kita berundur ke cara lama kalau itu lebih baik.

akhir kata, jgn lupa dapatkan majalah dewan pelajar edisi 1/2010 di pasaran sekarang!

p/s: agak2 ada x org brands yg baca blog aku? aku dah bosan dgn suara penyanyi yg xmenyanyi tu n trust me.. i really appreciate good voice.

p/p/s: sori emo sikit.. baru sikit je nih!

6 ulasan:

  1. sy pon menyampah tgk pertandingan menyanyi2 nih... paling menyampah yang budak nak menyanyi tu la.. aduh.. nk muntah tgk deorang perasan nak jadi org tua.. kalo anak sy nak jadi penyanyi, siap la.. tercabut telinga tu sy tarik nanti.. mane taknye, mcm ilmu tu dh xde nilai je skrg.. hahampeh!

    BalasPadam
  2. saya suka nyanyi... pernah gak try gi karaoke sekali.. tapi tul kata awk.. mcm ilmu tu bukan lagi bnda yg patut dikejar.. asal pandai nyanyi, ko leh hidup punya.. adoii...

    BalasPadam
  3. sume pun leh nyanyi skrg.. guna teknologi.. silap2 haribulan awak terbeli album sy lak kang.. huhu

    ni la jadinye org2 educated bercakap..mesti minah dah mamat yang x pernah serik g ujibakat tu kate kite ni merepek kan?

    BalasPadam
  4. hahaha.. pihak swasta perlu kembalikan keuntungan dorang pd masyarakat.. buat la benda berfaedah.. x abis2 nak hasilkan artis.. pakaian pastu mesti ikut acuan negara lain.. makin lama, makin kurang sesuai dgn norma kita sebagai org timur dan org islam..(perghh.. power ayat..)

    p/s: selama ni saya igt suara sy sedap. rupa2nye masa karaoke, baru tau, suara mcm budak2 la.. adoii

    BalasPadam
  5. alamak... xnk try karaoke la mcm tu.. huhuhu

    BalasPadam
  6. walaupon tau suara mcm kanak2, peduli apa.. hehe..

    BalasPadam

Semua orang boleh komen. Dan aku laparkan komen dari korang.
Tapi letak la nama.. Tak suka nak panggil korang Tanpa Nama