KLIK LAJU-LAJU!

MARI BLOGWALKING DENGAN APESAL.COM

Yang Baik Hati =)

Cari cerita lama

Aku terkini

sebelum komen, baca dulu komen orang lain boleh? Bosan la nak balas komen yang sama.. sebab jawapan aku mesti sama punya. tak pasal2 aku jadi astro karang ulang tayang beberapa kali

* jangan orang astro sentap pulak dengan aku, suda

Ahad, 17 Januari 2010

orang yang bercinta itu selfish

hurmm.. aku pernah berkata sebelum ni (xsure kat mana) yg mencintai seseorang bermaksud memberi peluang kepada orang itu untuk melukakan kita. yup betul. aku xkan ubah statement tu.

seorang kawan aku lak, sedang menerima kunjungan dr rerama baru yg padanya manis untuk usianya. tahniah! bila dah dapat rerama baru, mula la dia terkenangkan kisah lama dia. bagaimana dia sanggup lawan cakap mak dia utk bersama org yg dia suka.. lalu dia pon berkata, " cinta itu x buta tapi menjadikan seseorang itu buta.."

pada pendapat aku lak. cinta itu menjadikan seseorang itu selfish. pentingkan diri. org lain dia xkisah. yg penting, dia dan kekasih hatinya. betul x? (statement ini masih dalam kajian. xtentu lagi boleh jadi teori yang boleh diguna pakai atau tidak.)

nape aku ckp org yg bercinta itu selfish? ye la... kdg2 ada org bercinta tu sanggup ketepikan mak ayah.. kawin lari.. padahal, confirm2 la mak ayah yg jaga dia dari kecik.. ketepikan agama dan maruah sampai terlanjur la..

tu belum cerita lagi, org yg bercinta tu x pikir org keliling dia yg lain yg turut sayang dan amik berat tentang diri dia (cth: cerita cinta balqis- aku benci cerita tu) buat keputusan mcm dunia tu berpusing keliling dia je. org lain x penting.

even kalau kata org yg bercinta tu sanggup berkorban utk org yg dicintainya, sebenarnya dia berkorban tu utk kepuasan diri dia. dgn berkorban utk org yg dia cinta, dia rasa dia dah cukup bagus. padahal, dalam masa dia berkorban, org keliling dia pon terlibat. tp dia xperasan. sbb? dia selfish.

aku rasa aku dah jatuh cinta (haha.. xtau berapa lama) sbb aku dah amik keputusan. biarla aku tersalah parking, aku tetap xnk berganjak. selagi aku x nyusahkan sesapa. kalau ada org yg akn menempik dan hon berkali2, maybe waktu tu aku baru nk alih ke parking yg lain.

paham? xpaham? lantak! yg penting aku paham! haha.. selfish kan aku? tu tanda aku dilamun cinta.. hahaha

2 ulasan:

  1. wah...jatuh cinta dgn parking ke?xphm..huhu..cter lerr...

    BalasPadam
  2. haha.. su.. mana leh bercinta dgn parking?? xkan dapat hasil.. hehe..

    BalasPadam

Semua orang boleh komen. Dan aku laparkan komen dari korang.
Tapi letak la nama.. Tak suka nak panggil korang Tanpa Nama