KLIK LAJU-LAJU!

MARI BLOGWALKING DENGAN APESAL.COM

Yang Baik Hati =)

Cari cerita lama

Aku terkini

sebelum komen, baca dulu komen orang lain boleh? Bosan la nak balas komen yang sama.. sebab jawapan aku mesti sama punya. tak pasal2 aku jadi astro karang ulang tayang beberapa kali

* jangan orang astro sentap pulak dengan aku, suda

Ahad, 24 Januari 2010

makan2 kat balai seni lukis

bila dah hepi gini.. leh la aku cerita lebih detail pasal lunch kami kat balai seni jumaat lepas.. huhu..

kak mui yok la.. ajak makan pada kul 1 lebih.. aku menolak mengenangkan budak olahraga ada latihan. aku nk tgk budak2 aku dulu.. dan ye... budak aku berlatih.. bersama kak baniyah.. so, kami berdua yg berbaju kurung ni ajar budak lari setempat, panaskan badan dan lompat jauh... err.. lompat jauh x kot..

kul 2, aku ajak la kak mui yok gi balai seni.. mengenangkan aku xbaper biasa dgn dia, aku pon racun la cikgu2 lain.. kak maziah ikut.. pastu kak norita pon nk ikut.. terserempak lak dgn kak ti n kak nik.. kak ti nk ikut.. pastu yana pulak..

kat balai seni, mula2 kami amik meja 4 org.. bila kak norita n yana join sekali, apa lagi, meja ber6 ler.. kak maziah mkn mi kari.. yana nasi kot.. kak ti bihun sup, kak mui yok pasembor, kak norita nasi.. aku.. bubur.. bubur nasik.. yg penuh dalam 1 mangkuk besar... ye la.. kata rm3.. harus makan puas2 kan?

sambil makan, kami tergedik2 tanya mcm2.. apa tu cham? tapai tu jual gak ke? mcm2 la.. mujur adik waiter yg kiut tp pemalu tu sanggup melayan kesengalan kami..

kak mui yok mmg kagum la dgn skil mkn aku yg laju dan x cukup 1 round tu.. oopss!! bocor rahsia aku. gagal dah segala penyamaran aku sebagai seorang gadis yg ayu dan x kuat makan. benci!

lepas makan, kami ronda2 kat dalam balai seni lukis.. tengok kolaj 3D dari kanvas (err.. masih layak dipanggil kolaj ke kalau dah 3D??).. pastu kami gi kat slot syed ahmad jamal.. (sila tau yang kami semua adalah buta seni).. dari 10 lukisan beliau, aku dapat teka 2.. yg lain, haha.. mmg x paham.. tp aku suka warna yg beliau guna..

kami tergedik2 dalam galeri. aku especially, berlari ke sana sini utk baca nama lukisan.. gelak2.. rasa seronok lak.. kuar dgn akak2.. pusing2 tgk lukisan... main teka2.. tp masa x mengizinkan.. kami pon lom zohor lagi.. maka kami terpaksa beredar...

kat eskalator balai seni, kami sempat bergambar tp kak norita x upload lagi dalam fb.. xleh la nk tunjuk kat sini.. pastu kami beransur balik ke smkpt... hehe..

lepas tu la yg aku kalut cari henset x jumpa tu.. apa la aku nih.. sib baik yana jumpa balik benda tu kat bawah meja dia..

siyes.. aku rasa seronok sgt makan aritu.. walaupon dekat je kitorang jalan.. aktiviti pon cam sempoi giler.. aku rasa seronok..

ah! aku mmg mudah utk dipuaskan hati.. jalan2 keliling tasik pon aku enjoy, tgk beruk pon aku suka, tgk kl dari bukit langat pon dah hepi beria.. asalkan aku bersama org yg aku selesa.. dan mereka x kisah aku cane.. terima aku seadanya.

harap2, next time aku dapat lagi buat aktiviti gitu.. makan2 dan explore.. ada sesapa nk teman?

p/s: saya mmg ingat kat awk tiap kali lalu balai seni.. nasib baik awk x baca blog ni kan? =)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Semua orang boleh komen. Dan aku laparkan komen dari korang.
Tapi letak la nama.. Tak suka nak panggil korang Tanpa Nama