KLIK LAJU-LAJU!

MARI BLOGWALKING DENGAN APESAL.COM

Yang Baik Hati =)

Cari cerita lama

Aku terkini

sebelum komen, baca dulu komen orang lain boleh? Bosan la nak balas komen yang sama.. sebab jawapan aku mesti sama punya. tak pasal2 aku jadi astro karang ulang tayang beberapa kali

* jangan orang astro sentap pulak dengan aku, suda

Selasa, 16 Mac 2010

tragedi balik haram - part 1


tahun: 1998 (form 4)
masa: dekat2 nak raya haji
tempat: H13 - terminal makmur - pekeliling - metro - rumah

tolak tepi hakikat yg aku subuh kat dorm dan outing tanpa permit sepanjang aku form 3, tolak tepi juga aku tukar baju batik sebelum aku naik bas balik rumah, dan tolak tepi aku sentiasa lambat ke sekolah (waktu pagi dan prep petang) aku boleh la dikategorikan budak baik kat sekolah aku.. hehehe..

hari isnin dah diisytihar sebagai cuti umum sebab raya haji. jadi, disebabkan cuti 3 hari, sekolah benarkan budak2 utk balik bermalam. biasanya, mak aku xde la suruh aku balik bermalam sangat. ye la.. perjalanan dari kuantan dah 4 jam.. nanti hari balik, 4 jam lagi.. kejap je kat umah..

tah cane, petang kamis tu, masa aku tepon mak nak maklumkan cuti tapi aku x balik, mak lak beria suruh aku balik. alahai.. x machonya la.. tapi aku turutkan gak la.. tanya sana sini, tau x no kaunter tiket, ada la dapat.. tapi, terdengar plak budak yg tepon kaunter, tiket hari jumaat semua dah habis. tinggal hari sabtu je.

haa??? kalau hari sabtu, serupa macam balik bermalam biasa.. alahai.. tiba, aku nampak kelibat kawan aku (pengawas) bawa beg berjalan lenggang kangkung. apehal lak tu? boleh plak balik sekarang? bukan esok ke? dah la siang tadi, 2 orang selamba je keluar gate dengan tersenyum sumbingnye. ni xleh jadik nih..

aku balik dorm, bebel2.. xpuas hati. dalam masa yg amat singkat, aku berjaya ajak fazlin dan faralisa utk balik malam tu gak. paling hebat si fazlin la. dah la dia baru balik ke sekola. boleh plak dia pon nak balik awal.. haha

maghrib itu, kami x gi surau. err.. ABC ye.. kami menyusup di balik blok.. gerak perlahan2.. bajet masa azan, nak keluar ke gate. misi berjaya walaupun ada terserempak dengan budak laki.. xpe, dalam gelap, dorang x cam kami sape. huhu..

naik teksi, kami dapat gi ke terminal dengan tambang sorang RM1. tanx kepada faralisa. kalau x, selalunya kena ketuk gak. untung bawa org kuantan sekali. sampai kat pasar, ada plak makcik si faralisa ni berniaga kat situ.. apa lagi, makan free la kami.. gi terminal plak, ada plak abang sedara si faralisa ni yg keje kat terminal. aish.. seluruh kuantan ada sedara dia.. hebat!!

err.. abang sedara faralisa ni boleh tahan kiut gak.. walaupun masa tu, tangan dia beranduh.. disebabkan dia keje kat situ, maka aku dan fazlin x perlu la dok menunggu kat terminal mcm biasa. sebaliknya, kitorang leh duduk kat bilik abang tu sambil tengok tv.. hehe.. malam tu ada cerita double dragon..

pukul 1, kami naik bas. ada singgah tepi jalan. tapi kami x turun. dah ada bekal. abang sedara faralisa belanja. sampai kat pekeliling, fazlin turun. aku lak turun kat pudu. masa kat pekeliling, aku mcm terperasan ada barang aku jatuh. check2 x jumpa gak. aku perasan je kot.

sampai kat pudu (metrojaya) masa tunggu bas waktu subuh tu, aku dapati, wallet aku xde pada aku.. ah.. sudah.. aku seluk sana sini, xde gak. konfem wallet aku jatuh dalam bas tadi. aku xtau dah nak buat apa..

bersambung....


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Semua orang boleh komen. Dan aku laparkan komen dari korang.
Tapi letak la nama.. Tak suka nak panggil korang Tanpa Nama