KLIK LAJU-LAJU!

MARI BLOGWALKING DENGAN APESAL.COM

Yang Baik Hati =)

Cari cerita lama

Aku terkini

sebelum komen, baca dulu komen orang lain boleh? Bosan la nak balas komen yang sama.. sebab jawapan aku mesti sama punya. tak pasal2 aku jadi astro karang ulang tayang beberapa kali

* jangan orang astro sentap pulak dengan aku, suda

Selasa, 16 Mac 2010

teringat balik 1 - cikgu dollah

tahun: 1997
masa: prep
tempat: 3 makmur

aku dan kebanyakan geng2 aku memang minat KRU la. az antara yg core. siap ada poster rekruit lagi. dia tampal kat fail buat boost semangat. kat fail dia tu, depan muka norman, dalam muka yusri n kat belakang muka edry. kira ikut urutan la tuh.

malam tu, tah cane, aku gi tempat az, nak ushar poster yusri (ye.. aku paling minat dia.. aku suka orang kurus). tah camne, belek punya belek, aku terasa poster yusri tu mirp seseorang. seseorang yang aku minat. dan mamat itu ada dalam kelas aku.. ya!!! muka yusri adalah seperti mizan ok.. pada sudut itu dan dalam poster itu.

tgh syok usha2 poster, datang la cikgu dolah.. " wah, cantiknye poster tu.. koyakkan sekarang."
" tapi cikgu, bukan apa2 pon.. saje je.." az menjawab
" xde, koyakkan sekarang.."
" tapi cikgu.."
" sekarang!! kan lagi baik awak letak gambar keluarga awak dari letak gambar artis ni?"
" ye la cikgu.." az jawab dengan bengang. tangan dia merentap poster yusri. aku nak je menjerit "jangan!!!" tapi suara x terkeluar..

ok.. poster tu koyak akhirnye.. az sangat marah.. sampai dia terpaksa amibil wudhu' sebab nak tahan marah.. siyes aku respek dia..

aku pun tumpang marah kat cikgu dolah. kalau poster tu dah koyak, cane aku nak lepaskan rindu dendam aku kat mizan? dah la nk usha dalam kelas aku x berani! arghh.. cikgu dolah ni...

siyes.. kami marah sangat dengan cikgu dolah. memang la dengki dia tu.. letak gambar kat fail pun x boleh.

balik prep, macam biasa, kami (aku, az dengan sape tah lagi sorang.. sori..) singgah kantin. supper terpaksa dibeli (kalau nak makan) sebab sekolah pilih minum pagi dan minum petang. sampai kat kantin, kami nampak cikgu dolah..

tapi kami x marah. sebaliknya kami lebih tertarik dengan apa yg ada kat tgn cikgu dolah..
"cikgu.. mcm sedap je durian tu"
"nape? awak nak ke?"
"nak la cikgu.."
"aah cikgu.."

desakan 3 anak dara comel berusia 15 tahun telah mencairkan hati cikgu dolah. kami dapat la merasa durian sorang seulas.. masa tu, dah xde rasa marah dah kat cikgu dolah. rasanya, dia x ingat pon yg dia cari gaduh dgn kitorang kat kelas masa prep tadi..

tq cikgu..


p/s: al-fatihah untuk cikgu dolah. beliau meninggal disebabkan kemalangan semasa menunggang motor.. masa tu aku tahun 2 kat u..

p/p/s: az memang letak gambar famili dia kat dalam fail keesokan harinya.. tapi depan dan belakang fail masih gambar norman dan edry.. heheh

4 ulasan:

  1. zaman kru bujang...

    bdk2 perempuan sama naik..sama lah mana2 pun

    BalasPadam
  2. haha.. aku banyak terpengaruh dgn makcik aku.. tiba masuk sekolah tu, ramai lak yg minat.. apa lagi..

    BalasPadam
  3. awww.... sangat ingat!!! hahaha how i wish i wasn't so rude...
    skang ni kalo bdk2 wat kurg ajar kene ingat... its karma huhuhu
    alfatihah untuk arwah...

    BalasPadam
  4. jangan risau.. aku rasa cikgu dolah x amik port pun.. kalau x, xkan dia lawa kita makan durian tu kan?
    tapi beza kan kita dengan budak sekarang? sekarang dendam lama2..

    BalasPadam

Semua orang boleh komen. Dan aku laparkan komen dari korang.
Tapi letak la nama.. Tak suka nak panggil korang Tanpa Nama