KLIK LAJU-LAJU!

MARI BLOGWALKING DENGAN APESAL.COM

Yang Baik Hati =)

Cari cerita lama

Aku terkini

sebelum komen, baca dulu komen orang lain boleh? Bosan la nak balas komen yang sama.. sebab jawapan aku mesti sama punya. tak pasal2 aku jadi astro karang ulang tayang beberapa kali

* jangan orang astro sentap pulak dengan aku, suda

Ahad, 14 Mac 2010

laporan ikut hati kejohanan olahraga 2010 MSWPKL zon keramat - part 2

hari 3 (rabu - 10/3/10)

bawa 6 orang budak. aku minta kak baniyah amik 3 org. aku bawa 3 orang. hari ni 1 acara je. 4x100meter. so, ada 4 pelari dan 2 simpanan. zaleela dapat masuk separuh akhir 200meter.

awal2, kami dah chup port kat astaka. port yg sama. xtau nape bebudak tu suka sangat kat situ.. aku dok sembang dengan radhi.. tah, rasa xde acara yg menarik.. hehe.. aku suka acara 400meter.. bukan apa.. xsempat feel nak jerit2 kalau acara 100 meter. dah la aku memang suka tengok acara L18 je..

oh, tolong jangan salah sangka. aku suka tengok L18 sebab aku memang suka tengok langkah mereka yg panjang dan laju. dan biasanya mereka x cepat pancit.. hahah.. sape yg aku sokong? sape2 saje yg memakai baju merah. sebab aku rumah merah.

sambil aku sembang denga radhi, aku perasan, ada sorang budak ni asyik tengok aku je.. aish!! aku dah la cepat perasan! dia lak asik pandang aku.. siap tersengih2 lagi tengok aku. xleh jadik nih! dah la kiut, putih.. aww!!

kul 11.50 pg, aku gi mesyuarat kat SMK Cheras. berkaitan dengan karnival MPV.. rasa, nak je aku cakap dengan pn. norlina, thn ni, aku xnak menjual. boring ar.. hasil x seberapa pon.. hehe.. tapi, aku perasan ada sekola2 baru yg join karnival kali ni. aish.. ada cikgu kiut larr!! xleh jadi nih! dok dekat2 lak tu! memang aku amik kesempatan mengushar je la.

ok, habih mesyuarat, aku amik budak2 kat stadium. balik je la.. xde apa pon nak buat.. masalahnya 1. bagaimana nak menghenyak 6 murid dan 1 cikgu dalam kenari? err.. err.. zaleela kata dia boleh pangku harieza kat depan. tapi aku x bagi.. takut r kena saman..

penyelesaian yg kami amik, zaleela dok depan.. masya, annabelle n xin qi dok belakang.. harieza dan zi jun dok atas pangku kat belakang. disebabkan keadaan yg sangat x selesa, budak2 semua turun kat tawakal. hahaha... sori guys. kereta cikgu memang kecik.

====================================================

hari 4 (khamis - 11/3/10)

makin pandai. aku gi sekolah lambat. sampai sekolah, budak dah beria2 nak masuk kereta. tapi aku oopp.. kan mereka. aku pergi print dulu soalan ujian untuk diberi pada budak form 4. sempat la jugak kak mas photostat dan aku pas pada yap utk beri pada budak.. huhu.. caya la!

kak ton plak mintak aku ganti radhi jadi ajk PA system. haha.. mcm aku tau la kan? kak ton pas kat aku no mr kevin (juruteknik stadium). kul 7.50 baru la kami bertolak ke stadium. sampai sebelum kul 8.15..

hari ni acara 4x400meter, lontar peluru dan lompat jauh. haha.. budak semua pun kecoh tanya.. cikgu, sape yg akan lari hari ini? kuang3... ok, kami x pilih runner.. haha.. so, aku suruh budak2 ni gi lari kat padang yg jadi parking stadium. hahah.. org lain dah training dari awal, kami plak baru nak pilih runner, sejam sebelum pertandingan. hidop kelab olahraga smkpt! hidop cikgu2 dia!

as, expected, kami kalah dalam 4x400meter. haha.. tapi kami xleh balik awal. 10 budak! xkan semua nak sumbat kereta aku kot kan? tambahan pula aku adalah ajk pa system. harus la aku stay back sampai habis walaupun x paham 1 apa.. hahahaha..

tapi, disebabkan aku cikgu yg mithali, aku hantar la jugak si masya dan zaleela ke lrt salak selatan. elok aku sampai je kat stadium aku dapat tau, masya tertinggal henset dalam kereta aku.. bagus!!

Le qi jadi johan lontar peluru. harus la kan. dah awakil negeri. nge.. tiba, boleh pulak announcer sebut dia dari padang tembak. 1 hal, aku kena jumpa pencatat markah dan stattistik utk betulkan nama sekola. aku berlari di tgh padang ok. dengan sandal. ngeh..

hari ni, aku try la cari L18 yg dok ushar aku semalam (perasan!) xde la pulak. mana dia ek? isk.. dapat lak arini ada geng menggedik, si fatin ni. aku apa lagi!! fatin ni lagi dasat dari aku. masa acara 4x400, tiap pusingan, ada je pelari hensem yg dia nampak. tere tu! org lari pon dia leh nampak hensem ke x. xtahan aku! tapi aku suka!! ada geng gedik! yeeha!!

huhu.. 1 perkara yg aku perasan, budak2 CBN (girls) bukan main lagi sorak utk budak st john (boys). siyes.. astaka tu penuh dengan bunyi mereka menjerit je. adakah budak st john sorak utk CBN? haram!! haha.. typical girl. selalu nk support guys.. konon mutual la tu.. sahabat sejati.. ada ke lelaki hargai sokongan korang tu? ngeh.. sila teka balik! trust me CBN, budak st john x cheer utk korang pon.

maaf! aku bukan benci budak CBN. cuma, bila aku melihat semula situasi itu, aku teringat masa zaman sekola. girls bukan main lagi support our boys masa lawan team sekola lain. but guys boleh cheer utk team lawan. hampeh! tapi itu la realiti. lelaki xhargai pon apa yg ko buat utk dia. so, xyah la beria nk cheer utk mereka next time ok?

aku sokong mana? go baju merah go! go baju merah! x kira la sekolah mana yg pakai baju merah. haha.. sampai 1 tahap, budak lelaki kat belakang aku gelakkan aku dan berkata, " baju merah tu, nama dia zulhairi!". aku pon, "oh, ye ke? go zulhairi go!" ngeh..

disebabkan kami terpaksa stay sampai ptg, budak2 aku buat perangai. dengan selambanya, semua bantai tido kat astaka tu. siyes.. kalau la aku xyah bawa dorang balik, mmg aku tinggalkan je dorang. mat aku terus melilau.. hehe..

akhirnya.. adakah dia L18 yg aku cari2? kenapa dia x sekiut semalam? adakah kerana dia sudah hitam? 2-3x gak aku curi pandang. tapi sampai sekarang aku masih x sure.. huhu..

alia dan fatin x lepas utk pusingan seterusnya lompat jauh. alia injured. kak baniyah kata dia over confident sebenarnya. aku? tah.. lantak la. sekali lagi, aku menjadi supir yg setia, menghantar alia pula ke star salak selatan. huhu.. aku mmg baik! haha..

petang, kami x tunggu pun upacara penutup. kami chal sebaik sahaja kak baniyah kata balik je. kali ni, kak baniyah bawa balik xin qi dan fatin. aku lak bawa le qi, annabelle, zi jun dan harieza. cukup2 je seat kereta aku harini..

jalan? mcm biasa.. agak jem.. sempat gak aku amok2 dalam kereta (pstt!! kalau korang nampak ada budak amok2 hentak stereng dalam kenari, aku la tu! tgh tensi jem. kalau korang nampak ada org hentak2 stereng masa x jem, aku gak tu.. tgh nyanyi)

kesimpulannya, pelaburan smkpt menghantar 9 atle P15 berkesudahan dengan hanya 1 emas bagi acara lontar peluru. xpe, lepas ni, kita training banyak2 k! kepada sesapa yg tere olahraga, sila beri tunjuk ajar pada kami..

sekian.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Semua orang boleh komen. Dan aku laparkan komen dari korang.
Tapi letak la nama.. Tak suka nak panggil korang Tanpa Nama