KLIK LAJU-LAJU!

MARI BLOGWALKING DENGAN APESAL.COM

Yang Baik Hati =)

Cari cerita lama

Aku terkini

sebelum komen, baca dulu komen orang lain boleh? Bosan la nak balas komen yang sama.. sebab jawapan aku mesti sama punya. tak pasal2 aku jadi astro karang ulang tayang beberapa kali

* jangan orang astro sentap pulak dengan aku, suda

Ahad, 7 Mac 2010

aku dan pemandu lain 2

sabtu lepas (eh, semalam la..) ada LDP kat sekola.. xde pape nk cerita. tapi nak cerita pasal perjalanan balik.

pada aku, sabtu mmg hari jem ampang. susah aku nak jawab kenapa. tapi mak aku kata, ini berkaitan dengan pasar malam hari sabtu kat jalan tar. semua orang nk gi kl. logik gak. sebab kami perbah gi kl ari sabtu. mmg sesak giler. tapi ari ahad, lek je.. cuma 1 je aku musykil. pasar malam mula lebih kurang lepas asar. perlu ke dorang gi lepas zohor?

ada 1 lagi kemungkinan. kenduri kawin. ok.. aku xkan komplen. memang logik la. xsabtu, ahad. xkan nak buat hari keje lak kan?

aku balik dengan looi. cikgu cina sekola aku. huhu.. sangat sopan orangnye. aku siap mintak dia teman aku gi tesco dulu sebab nak beli air utk budak bendahara.

masa kat jalan ampang (yg x berapa jem) ada 1 kereta merce dok depan aku.. huhu.. dah nampak dah gaya dia yg sikit berlagak tapi aku buat toya je. sampai kat 1 tempat, kereta kat depan nak membelok ke kanan, jadi, kereta kat belakang mmg la kena tunggu.

nampak je situasi gitu, aku pun tukar la lane. aku pon memandu dengan anggun. aku mula2 slow gak. mana tau tiba2 si merce tadi nak masuk depan aku.. tapi driver merce xde wat pape tanda yg dia nk tukar lane. aku pun, tingkatkan la kelajuan.

tiba, xde signal, xde apa, merce tu masuk depan aku! gile! mmg aku nak menyumpah je. tapi looi ada.. aku kena kontrol ayu. huhu.. tapi aku marah gak la.

looi: kenapa awk x hon?
aku: nk hon tapi hon kat tepi. selalu x jumpa masa perlu. bila hon, dah lambat sangat
looi: xpe.. kita tengok sape.

kebetulan, depan ada lampu isyarat. kami dapat tengok sape pemandu. sebenarnye, aku tau dr awal sape pemandu tu. dan tekaan aku betul. lelaki cina! tapi depan looi aku jez cakap lelaki je la. xnak la nanti dikatakan racist. tapi siyes aku dah tau sape pemandu merce tu dari awl lagi.

korang caye x yg aku dah tau sape pemandu tu dari awal?

2 ulasan:

  1. tu masalah kat mana-mana driver yg sesuke hati je ..

    BalasPadam
  2. hurmm.. kdg2, kita mcm leh jangka sape pemandu berdasarkan cara dia treat org lain di jalan raya

    BalasPadam

Semua orang boleh komen. Dan aku laparkan komen dari korang.
Tapi letak la nama.. Tak suka nak panggil korang Tanpa Nama