KLIK LAJU-LAJU!

MARI BLOGWALKING DENGAN APESAL.COM

Yang Baik Hati =)

Cari cerita lama

Aku terkini

sebelum komen, baca dulu komen orang lain boleh? Bosan la nak balas komen yang sama.. sebab jawapan aku mesti sama punya. tak pasal2 aku jadi astro karang ulang tayang beberapa kali

* jangan orang astro sentap pulak dengan aku, suda

Isnin, 15 Mac 2010

take for granted atau xtau sape punya?

pada aku, erik yang ni hensem jek.. ok, maybe dia ganas sikit kot? psiko mungkin

hurmm.. aku dah cakap kat elsie, aku akan tulis pasal perdebatan kami dalam blog ni.. so, nak elsie, saya dah sebut nama awak =p

apa yg kami debatkan? hurm.. elsie kata, mula2 dia anggap erik (phantom of the opera) sangat bijak sebab membunuh org tapi dia berubah pandangan apabila erik serah lak christine kat raoul pada akhir cerita.. apa perkataan dia guna ek? lurus bendul eh elsie?

pada elsie, erik x patut serah christine pada raoul. erik pasti boleh bahagiakan christine. raoul pula hanya beria2 nak christine lepas dapat tau ada org lain nakkan christine. kalau x, sebelum tu, raoul x bersungguh2 pun.. gitu la kata dia..

bila aku sanggah, elsie siap bagi perumpamaan lagi.. dia kata ini sains.. contoh yang diberi oleh elsi ialah:
"katakan cikgu ada sebiji epal di atas meja. cikgu akan tengok sahaja epal tu. xnak makan atau ambil. sehingga la ada seseorang datang nak ambil epal tu, baru la cikgu nak juga epal tu. xnak bagi pada orang itu."

bila aku katakan pada dia yg aku akan ambil epal tu kalau epal tu memang aku punya, elsie kata x. tu memang sifat manusia. suka take for granted apa yg dia miliki. hurmm.. sesetengah org, dalam sesetengah perkara, mmg begitu.. selagi benda tu depan mata, kita x heran. bila dah melepas, baru la kecoh nak..

tapi, mcm yg aku kata pada elsie, kalau betul epal tu milik aku, aku xkan biarkan je. aku akan ambil dan makan. xdenye aku tunggu2.. elsie x percaya. dia kata xkan punya.. haha.. saya kuat makan la elsie. saya xkan membazir begitu sahaja. especially kalau saya dah tau benda tu saya punya.

yup, tu aku. kalau aku dah konfem sesuatu tu aku punya, aku xkan biarkan. masalahnya, bila bnda x konfem. nak simpan, takut bukan hak kita. kalau betul kita punya xpe la. kalau hak org lain? dosa tu, amik org punya..

rasanya, tu gak yg erik(phantom) pikir. yup.. dia boleh bagi apa yg christine nak. tapi adakah christine akan bahagia dengan dia? sebab dia x pasti dengan hati christine. walaupun sebenarnya christine 1 hari nanti pasti akan terima dia (aku tau sebab aku pompuan. pompuan senang utk sayang org) tapi dia xtau.

masalah take for granted utk apa yg kita ada dah 1 hal.. x pasti apa yg memang milik kita atau x, 1 hal lain pulak.. tu masalah kita manusia ni kan?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Semua orang boleh komen. Dan aku laparkan komen dari korang.
Tapi letak la nama.. Tak suka nak panggil korang Tanpa Nama