KLIK LAJU-LAJU!

MARI BLOGWALKING DENGAN APESAL.COM

Yang Baik Hati =)

Cari cerita lama

Aku terkini

sebelum komen, baca dulu komen orang lain boleh? Bosan la nak balas komen yang sama.. sebab jawapan aku mesti sama punya. tak pasal2 aku jadi astro karang ulang tayang beberapa kali

* jangan orang astro sentap pulak dengan aku, suda

Sabtu, 19 Jun 2010

mari bergosip!

hurmm.. nk cite pasal apa? pasal Ifa Raziah yg byk kondem org dalam galaksi td, atau nk citer tentang hakikat dunia perguruan hari ini?

ok la.. cite pasal Ifa Raziah.. dulu.



tadi, sementara menunggu cerita menarik, kami buka la tv9.. ada rancangan Galaksi. pengacara dia Irma Hasmie.. aku xde la amik port sangat cite2 lain.. (aku sgt x kisah apa nk jadi dengan artis kat Malaysia sebab mereka bukan role model aku) tapi aku mmg sangat mendengar la cerita pasal Ifa Raziah.. ada 2 cerita tentang dia ni

Cerita 1
pasal dia dicekup oleh pencegah maksiat
xtau berlaku kat mana. sebab aku x berapa mendengar pada awalnya.. tapi aku bajet, kat hotel la kot kan.. tah cane, Ifa Raziah kena cekup dengan Pegawai Pencegah Maksiat..

maka, bengang la Ifa Raziah, sbb masa tu, dia dengan hubby dia. pehal lak nak tangkap? dah tu, yg kena terjah tu lak, dia dgn krew2 lain (aku xsure krew drama atau studio nyanyian..)

dia pon gi la marah2 dan berkata, nape x siasat dulu terus terjah? dah tu, dah tau dia yg nk kena cekup, nape x bawa pegawai wanita? dan dia kata lagi, "nape x selidik dulu, ifa raziah ni mak janda atau bini org? kan dah cekup aku dengan laki aku, skrg ko yg malu!"

bagi aku la..
lorr.. apa yg kecoh sgt? org tu bertindak mengikut aduan. pastu, dapat aduan, harus la segera terjah. kalau dia nak kaji selidik dulu sape orgnye, dah kawin ke belum, berapa jam kemudian baru dia leh terjah? ko maybe la dgn laki ko, org lain yg bukan dgn laki dia? kalau pencegah maksiat tu slow, alamat, dah selesai la projek maksiat dia. ko ada paham?

dah ko dgn laki ko, tunjuk je la bukti (kad or surat nikah).. apa susah? perlu ke kecoh?

Cerita 2
pasal dia kena hentak dengan helmet oleh adik dia
mak Ifa Raziah ni baru meninggal.. so, Ifa Raziah ni pon mintak la duit khairat kematian mak dia dr adik dia ni.. adik dia xnak bg kerana xnak bg dia joli. dia pon kata, " ala takat RM500 tu, xde la aku nk joli.. ni aku dah keluar duit RM3000 utk uruskan semua.. bla3.." pastu dia cakap lagi, "dah la masa mak hidup, ko yang banyak menghabiskan duit mak.'' (ok, aku lupa dialog seterusnya-sori)

tah cane, tiba2, adik dia gi hentak kepala dia 2x dgn helmet. (adik dia bengong) pastu adik dia amik lak pisau nak tikam dia. tah cane leh terlepas, masuk dalam bilik, adik dia tinju lak muka dia..

dia pun gi buat laporan polis.. dengan bingainya, polis kata oo.. ini bukan kes polis, ini masalah keluarga.. sila setelkan sendiri.." (ye, ada ciri2 bangang di situ). so, Ifa Raziah pon mula la kutuk polis lak..

pastu, wartawan pun tanya, " x rasa segan ke buka pekung di dada ni? cerita kelemahan keluarga sendiri?" (ye, aku nyampah dgn wartawan hiburan sekarang. terlalu suka menggali terlalu dalam utk isu yg x perlu. apa kata ko tanya, akak suka clubbing katne? minum apa?")

dia pon jawab, " saya bukan nak buka pekung di dada sendiri. tapi tu la.. ada pihak yg tertentu, yg tempat saya buat aduan tu.. bala3.." (aku dah x amik port sbb komputer dah on.)

bagi aku la..
huhu.. ko balik kg sorang je ke masa tu? hubby ko xde ke? org lain? how come boleh ko berdua je dgn adik ko? hurmm.. bukan apa, kalau ada org lain, xde la ko kena hentak dgn helmet dan kena tinju..

err.. aku rasa kan, statement yg adik dia yg menghabiskan duit mak masa beliau masih hidup tu, ko je yg tau. org lain xtau.. kat situ la yg ko dah buka pekung.. hurmm..

well, aku rasa, kalau ko citer pasal polis je tadi, maybe aku akan berada di pihak ko.. tapi sbb tadi ko dah kutuk pegawai pencegah maksiat utk perkara yg mmg dah keje dia, jadi, bila isu ke2 nih.. aku dah jadi mcm kureng caye sikit. bukan kureng caye tp.. hai.. korang paham2 je la

p/s: maaf kerana jadi wartawan hiburan hari ni. ok la tu.. blog aku ni pon ala2 blog tabloid kan?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Semua orang boleh komen. Dan aku laparkan komen dari korang.
Tapi letak la nama.. Tak suka nak panggil korang Tanpa Nama