KLIK LAJU-LAJU!

MARI BLOGWALKING DENGAN APESAL.COM

Yang Baik Hati =)

Cari cerita lama

Aku terkini

sebelum komen, baca dulu komen orang lain boleh? Bosan la nak balas komen yang sama.. sebab jawapan aku mesti sama punya. tak pasal2 aku jadi astro karang ulang tayang beberapa kali

* jangan orang astro sentap pulak dengan aku, suda

Rabu, 9 Jun 2010

cerita setahun lewat

hari isnin dan selasa, aku suruh budak2 datang sekolah. untuk buat ulangan amali yang dorang x kompeten. ye la.. dah kena daftar SPM katakan.. mesti la setelkan semua.. naik sekolah nanti, masa dah suntuk sgt dah..

Pina (anak murid aku) dari hari Isnin dok kata, " saya ada benda nak gitau cikgu.. tapi nanti la". aku buat x tau je la.. ye la.. dah org xnak gitau, xkan nak paksa kan?

keesokan harinya (semalam = selasa) Fana menempel kat meja aku bersama Pina.. so, berlangsung la dialog di bawah:
Fana: haish cikgu.. Pina ni tah apa2.. cikgu ada peminat tau cikgu. hensem lak tu. kalau jadi, dah kawin dah cikgu.. ni salah budak ni la ni.. harap je dah form 5 tapi x besar2 lagi
Pina: ye la.. aku mana tau..
Fana: ko mmg slow..
Aku: apa benda yang korang dok bebel2 ni?
Pina: xde cikgu.. ustaz saya, dia minat kat cikgu.. tahun lepas dia tgk muka cikgu dalam majalah.. dia tanya cikgu dah kawin ke belum, saya cakap la belum.. dia tanya lagi umur berapa? saya cakap la cikgu 26.. cikgu 26 kan thn lepas?
Aku: saya 28 la thn ni..
Pina: oo.. dia sebaya la dgn cikgu kalau gitu.. pastu dia tanya, ada no telefon cikgu x? saya jawab la x.. betul la cikgu.. saya xde no cikgu masa tu.
Fana: ko la slow! nape ko x mintak je nombor cikgu pastu bagi kat dia?
Aku: la.. xpe la.. x kisah pon..
Pina: tapi cikgu, ustaz saya hensem.. tp tu la.. dia dah kawin dah minggu lepas..
Aku: haha.. buat apa citer lagi dah.. konfem2 dah kawin.. lain kali, citer la masa dia bertunang ke.. lalala..
Fana: ni semua salah ko. kalau x, cikgu dah kawin dah..

haha... ok.. aku sangat kembang semangkuk kerana diminati oleh seorang ustaz.. kalau la ustaz tu tau betapa ganasnya aku.. haha..

tapi tu la.. kalau aku dapat ustaz tu pon best gak. dapat la aku menjadi lebih baik dr skrg kot?? tah la.. harap2..

p/s: sebenarnya aku rasa si Pina tu x suka aku masa tu (tahun lepas) sebab aku garang sangat. tu yg dia x berusaha untuk ejas tu.. tahun ni baru dia berani dengan aku.. huhu..
p/p/s: haha.. tq la bebudak sekalian sbb risau cikgu korang ni x kawin lagi.. haha.. rilek.. ada la tu..
p/p/p/s: kalau korang ada kenal mana2 ustaz yg baik, hensem, dan bujang, tolong gitau aku cepat2 k? jgn tunggu sampai setahun
p/p/p/p/s: ye la.. ye la.. aku x garang2 dah lain kali...

6 ulasan:

  1. huish.. saya tgh sedih ni.. melepas ustaz hensem =(

    BalasPadam
  2. eh eh... tibe2 mai pun nak ustat jugak;p

    BalasPadam
  3. nak ikut cik oryza la ni.. hehe.. =p

    BalasPadam
  4. ikut xpe tp jgn org yg same;p

    BalasPadam
  5. idak le org yg same... ustaz awak muda sangat.. =p

    BalasPadam

Semua orang boleh komen. Dan aku laparkan komen dari korang.
Tapi letak la nama.. Tak suka nak panggil korang Tanpa Nama