KLIK LAJU-LAJU!

MARI BLOGWALKING DENGAN APESAL.COM

Yang Baik Hati =)

Cari cerita lama

Aku terkini

sebelum komen, baca dulu komen orang lain boleh? Bosan la nak balas komen yang sama.. sebab jawapan aku mesti sama punya. tak pasal2 aku jadi astro karang ulang tayang beberapa kali

* jangan orang astro sentap pulak dengan aku, suda

Ahad, 30 Mei 2010

kelas math dengan cikgu Rahman..

tahun: 1997

masa prep, semua budak form 3 buat keje dengan penuh perasaan. budak 3M dengan 3S tengah beria buat latihan matematik yang cikgu Rahman bagi.. cikgu Rahman tu, nampak je kecik tapi x tau nape, rasa gerun lak dengan dia.. dia garang ke? tah. tak ingat. ataupun, kami beria nak memberi tanggapan yang baik terhadapnya.. huhu.. (kalau la budak sekarang ada niat nk buat camni..)

soalan senang je.. persamaan serentak.. masukkan atau gantikan je.. tapi, nape xdapat2 jawapan ek? dak 3M hantar wakil ke 3S untuk tanya jawapan.. lama gak nak dapat hasil.. 

lepas setengah jam, wakil 3M pulang ke kelas. "dapat!" kata wakil dengan tersenyum puas.. 1 kelas semua tiru jawapan. xpe.. cikgu Rahman pernah kata, "saya x kisah awk meniru.. sebab saya tahu, awak xkan tiru membabi buta kan? awak kalau tiru pun, mesti nak faham apa yang awak tiru.. betul x?"

masa tu, kami pegang kuat2 kata2 beliau.. siap study dulu la nape dapat jawapan gitu..
========================================

dalam kelas cikgu Rahman esoknya...

cikgu Rahman: ok.. awak dapat x jawapan untuk soalan 1?

budak 3M: hurmm.... dapat cikgu...

cikgu Rahman: kalau awak semua dapat, saya memang kagum! maknanya awak semua mmg hebat! lebih hebat dari saya. saya sengaja buat soalan no 1 tu xde jawapan. nak lemahkan semangat awak semua.. nak tengok, awak akan teruskan x buat kalau soalan no 1 pon dah fail.. tapi.. awak semua sangat hebat! saya sendiri xdapat jawapannya...

ye.. ada nada sindiran di situ.. 

uh..uh..ok cikgu.. kami jatuh dalam perangkap cikgu.. tapi kami siapkan semua latihan kami kan? =)

7 ulasan:

  1. psikologi yang best.....:)

    BalasPadam
  2. huhu.. xkan lupa taktik cikgu tu

    BalasPadam
  3. eh nape x ingt pun kejadian ni?? huhu!

    BalasPadam
  4. Cikgu yang bagus biasanya mempunyai daya inovasi dan kreativiti yang tinggi untuk mendorong murid ke tahap yang lebih tinggi :D

    Saya rasa Cikgu Rahman begitu orangnya.. Macam Cikgu Lokman saya :D - http://www.anif.co.cc/2010/05/cemburu-pada-kerjaya-guru.html

    BalasPadam
  5. sally: ada.. masa tu kita belajar persamaan serentak.. siyes.. kalau x silap, kita tanya dari elmi kot..

    en. anif: huhu.. yup! kreatif sunnguh cikgu rahman itu.. hehe.. sebenarnya, kita semua akan menjadi lebih kreatif dan bijak utk berhadapan dgn sesuatu perkara.. terutama bila kita dah lama dalam bidang tu..

    BalasPadam
  6. lain kali tanya la aku. mesti cikgu rahman kantoi!

    BalasPadam
  7. haha.. ok la.. next time aku tanya ko.. hahaha

    BalasPadam

Semua orang boleh komen. Dan aku laparkan komen dari korang.
Tapi letak la nama.. Tak suka nak panggil korang Tanpa Nama