KLIK LAJU-LAJU!

MARI BLOGWALKING DENGAN APESAL.COM

Yang Baik Hati =)

Cari cerita lama

Aku terkini

sebelum komen, baca dulu komen orang lain boleh? Bosan la nak balas komen yang sama.. sebab jawapan aku mesti sama punya. tak pasal2 aku jadi astro karang ulang tayang beberapa kali

* jangan orang astro sentap pulak dengan aku, suda

Ahad, 27 Mac 2011

Tesco Walk For Kids 2011

Entry ini banyak gambar. Kebanyakan gambar boleh klik untuk dibesarkan. Kebanyakan ye.. ada yang tak sebab dah zoom.. sorry..

Pada 13 Mac yang lepas, aku telah mengiring budak-budak sekolah aku pergi ke Tesco Walk For Kids. Aku pergi ke sekolah seawal pukul 6.20 pagi (mujur hari Ahad) dan sampai pukul 6.45. tapi bas bertolak ke Pusat Sukan Air Putrajaya pada jam 7 lebih.

Gambar pertama yang ditangkap. Gambar memang kecil sebab Zoom.. huhu..
Bangunan ni macam familiar.. sama ada dalam filerm Cicakman atau dalam drama Kaizer.. sape ingat? Oh, gambar ni boleh besarkan
Disebabkan bertolak agak lambat dan perjalanan agak jauh, maka kami pun terlewat 10 minit (of course takkab menang la kan?) orang lain dah mula berjalan, kami pun turun je bas, terus buat garisan permulaan sendiri. Wong (ketua rombongan) mengutip no resit utk tujuan cabutan bertuah. Aku awal-awal dah tak bertuah sebab tertinggal resit di rumah.

Ramainya orang.. gambar besar ni je
Aku sangat suka gambar ini.. =)
Ramai gak orang yang join Walk ni. Masa tengok dari atas bas, nampak macam segerombolan askar semut. Memang banyak.. isk.. Walk ni tak jauh.. 4.5km je.. dapat lak ada geng (jumpa kak Noorli dengan anak dia. Looi awala-awal lagi dah tinggalkan aku.. huhu)

Tengok tu.. ramai peserta kan?
Kat sini dah jumpa Kak Noorli dah
Yang bestnya, lepas larian tu ada macam-macam syarikat buka booth air. Aku try air Revive, Pops, Tesco Blackcurrant dan air mangga Alphonso (sorry, aku malas nk link semua tu). Sedap air-air ni.. maklumla.. baru lepas berjalan..
Mat Saleh itu CEO Tesco (M)

Ada gak air milo lori dan nestle fitness cereal tu. sedap gak.. nyum! nyum! Ada gak goodie bag dan sijil untuk semua peserta. Goodie bag ini sangat berat ok.. air ada 3 botol kot.. air kotak 3 kotak (Wong cakap, ala.. tu semua barang nak expired tu.. haha)

Tenang  jambatan.
Tenang 2 bangunan kat kanan tu..
Disebabkan kitorang sampai lambat, maka resit untuk cabutan bertuah kitorang (kecuali aku) ada dekat atas. So, budak sekolah aku menang 3 hadiah cabutan bertuah. Wong sangat glamer sebab dia yang tolong ambilkan hadiah- hadiah tu.. ada yang dapat periuk nasi, pemain DVD dan.. err.. err.. apa ek? Lupa dah.
plg depan ni anak kak Noorli. Tengok la.. orang ramai-ramai bawa anak. Siap ada yg usung stroller (tapi aku tak snap)
Kak Noorli dan anaknya
Lepas cabutan bertuah, ada sedikit persembahan. Aku pun tak pasti apa nama persembahan tu tapi ni macam alat muzik tradisional la.. CEO Tesco (M) turut mencuba bermain alat muzik ni..
Suka.. =)
Gambar di zoom, jadi, kecik sikit.. tetap boleh klik
Pukul !0.30, Kami naik balik ke bas.. Balik semula ke KL.. Tu je... Sekian, terima kasih.. hehe... Oh< kat bawah ada banyak gambar lagi.. Cantik-cantik gambarnya. percayalah cakap aku.. Bukan nak riak kata aku pandai tangkap gambar, cuma Putrajaya memang cantik.. Selamat menonton.. =)

err.. er..
Sangat suka gambar ni juga.. =)
Ini pun sangat suka.. =)
Macam pantai kat mana? Masa ni takde orang lagi.. jap lagi ramai orang.
Mari berpiknik

Ye.. Kepala akak ini memang watak utama gambar.. yang lain itu backdrop je.. hehe
Saje masukkan gamabr tangan tu.. Lebih artistik.. (alasan)
Pemukul gendang yg sangat glamer pada hari kejadian
Kan dah ramai... Orang KL.. jarang jumpa air selain dalam kolam dan dari kepala paip..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Semua orang boleh komen. Dan aku laparkan komen dari korang.
Tapi letak la nama.. Tak suka nak panggil korang Tanpa Nama