KLIK LAJU-LAJU!

MARI BLOGWALKING DENGAN APESAL.COM

Yang Baik Hati =)

Cari cerita lama

Aku terkini

sebelum komen, baca dulu komen orang lain boleh? Bosan la nak balas komen yang sama.. sebab jawapan aku mesti sama punya. tak pasal2 aku jadi astro karang ulang tayang beberapa kali

* jangan orang astro sentap pulak dengan aku, suda

Rabu, 11 Ogos 2010

anak lelakinya sangat manis 2

dulu, aku dah cerita pasal anak kak roziah.. hari ni aku nak cerita pasal anak kak liza pulak.


kak liza sekarang ada 2 org anak. anak sulung laki. dia panggil zuhai.. anak ke2 perempuan. panggil neli (naili). zuhai ni mmg la seorang yg lembut dan sopan orgnye. kalau x silap dah masuk tadika dah. tadika islam kot (aku x la tanya satu2 kan?) yg adiknya si neli ni plak lebih ganas dan lasak dr abangnye. kalau x silap, dia baru 2 thn lebih. tp dia selalu buli abang dia... (gud girl!!)

satu hari, kak liza tengok ada orang usik telefonnya di atas meja solek, memang dah xde saspek lain, mesti si neli. tp, bila dia ingat balik yang dia nampak si zuhai lama kat meja soleknya, kak liza pon panggil dan marah si zuhai...

kak liza: zuhai, zuhai main henset mama eh?
zuhai: xde.. zuhai x main..
kak liza: xde. mama nampak pagi tadi zuhai kat sini. zuhai yg main kan?
zuhai: x.. bukan zuhai..
kak liza: zuhai.. kan mama dah kata mama xsuka kalau zuhai tipu! cakap betul2! zuhai yang main kan?!
zuhai: x...
kak liza: habis tu, apa yg zuhai buat lama sangat kat cermin mama tadi?
zuhai: zuhai baca doa tengok cermin... cikgu kata, kalau tengok cermin kena baca doa..

ok.. kak liza pon terdiam.. dan ye.. penjenayahnye mmg si neli.. sweet kan zuhai tu?

* dialog telah diolah semula secukup rasa sbb aku x berapa ingat dah ayat sebenar.. huhuhu

7 ulasan:

  1. hari ni dapat tengok zuhai secara 'live'... sangat kurus.. dia demam.. x puasa.

    BalasPadam
  2. kan??? yg anak kak roziah punya dah baca? lagi sweet...

    BalasPadam
  3. lahai baiknye zuhai nih..

    salam kenal..
    lompat dari blog bro anif

    BalasPadam

Semua orang boleh komen. Dan aku laparkan komen dari korang.
Tapi letak la nama.. Tak suka nak panggil korang Tanpa Nama