KLIK LAJU-LAJU!

MARI BLOGWALKING DENGAN APESAL.COM

Yang Baik Hati =)

Cari cerita lama

Aku terkini

sebelum komen, baca dulu komen orang lain boleh? Bosan la nak balas komen yang sama.. sebab jawapan aku mesti sama punya. tak pasal2 aku jadi astro karang ulang tayang beberapa kali

* jangan orang astro sentap pulak dengan aku, suda

Selasa, 3 Ogos 2010

frust la...

otak aku tgh kosong sebenarnya.. ke tgh penuh? hingga xleh nak pikir apa2..

lusa (khamis) akan ada karnival MPV. kali ni peringkat zon keramat lak.. disebabkan ini adalah 1st time zon keramat nk buat event begitu (PPD Keramat baru berusia setahun) maka, byk la kaedah yg dorang buat yg aku agak2 blur.. dah la mereka mesyuarat dgn guru kanan je.. surat panggilan penyertaan pon xde.. tp aku x kisah la.. dia baru nk belaja.. selama ni, org JPWP yg buat..

karnival hari khamis. aku dah kata nk bawa budak form 4.. mcm2 la menu yg aku dah rangka.kak mas siap dah plan dah barang yg nak beli.. tiba, masa aku gi pejabat petang tadi, aku dikenalkan dengan org yg akan jadi pembantu baru aku.. alamak!! adoii.. lemau sungguh..

huhu.. kak mas ni pandai memasak orgnya.. dan dia lebih bersemangat dalam bab memasak ni berbanding aku.. lepas ni, dah tukar org lain, cane agaknya? dah la org baru, cane aku nk harap dia akan beria utk persiapan karnival yg tinggal beberapa hari ni?

argh!!! aku tau, org akan kata, lom kenal lom tau.. maybe org baru ni lagi bagus n sekepala dgn aku.. itu x jadi isu.. yg jadi isu ialah timing.. kenapa sekarang? adoii..

xtau nk ckp apa lagi dah.. tengok la cane esok..

============================================

cikgu adalah 1 pekerjaan yg terlalu tinggi expectationnya.. cikgu kena pukul dengan budak pon, cikgu gak yg salah. bila agaknya baru cikgu tu dianggap betul? lepas kena bunuh ke? cikgu laki tu pgg rotan kat tgn tp x naik langsung rotan tu.. tu pon kena gak dgn alasan berdiri tegak memarahi budak tu...x mesra.. salah cara approach..

siyes, kalau aku la, rasanya, budak tu yg kena dulu dgn aku. x pon, kalau dia pukul je aku, aku belasah dia balik. ye.. aku akan kena gantung keje pastu.. tp biar la.. at least aku puas hati.

next time, kalau ada budak berperangai mcm tu yg dipanggil, marilah kita (cikgu) beramai2 berkumpul dan mengelilingi tempat kejadian.. bersama2 memegang/mengusap budak yg mengamuk dengan penuh kasih sayang dengan harapan, kasih sayang kita menusuk ke kalbunya.. hahahahahahaha

moga kaedah ini dapat mendidik generasi sekarang yg lebih advance dr cikgu2nye.. amin...

next time, kalau ada org buat rusuhan, para polis sekalian, bawa kalungan bunga ok.. mana tau, sejuk hati mereka, xjadi nk merusuh.. ok?

2 ulasan:

  1. awk,saya bce ni lucu pun ade..

    sllu ade gak ckp dgn ibu..
    "mak hidup ni sshkan..

    ibu jwb..

    dah jadi pocong baru sng.."

    erkk? adeh!

    kesimpulannye..terjah jelah dgn redha..

    BalasPadam
  2. huhu.. xnak jadi pocong la.. nk jadi kucing.. comel sikit..

    BalasPadam

Semua orang boleh komen. Dan aku laparkan komen dari korang.
Tapi letak la nama.. Tak suka nak panggil korang Tanpa Nama