KLIK LAJU-LAJU!

MARI BLOGWALKING DENGAN APESAL.COM

Yang Baik Hati =)

Cari cerita lama

Aku terkini

sebelum komen, baca dulu komen orang lain boleh? Bosan la nak balas komen yang sama.. sebab jawapan aku mesti sama punya. tak pasal2 aku jadi astro karang ulang tayang beberapa kali

* jangan orang astro sentap pulak dengan aku, suda

Isnin, 16 Ogos 2010

bila budak KL yg xpernah pegang cangkul cuba bercucuk tanam

aku selalu berangan nk tulis entry yg pendek. tp selalu x berjaya. sedih.. huhu...

kali nk citer pasal timun..

masa cuti sekolah bulan 6 haritu, siew li, yin kun, wai ling dan yik mun bersemangat dtg sekolah nak tanam pokok.. aku pon bagi je la.. aku punya la pikir.. apa agaknya benih dorang nak bawa?

last2 persoalan tu terjawab. mereka bawa benih timun dan bunga bakung.

pendekkan cite, disebabkan skil petani yg tiada dlm diri mereka (termasuk cikgu dia nih) maka, bunga bakung 1 pon x hidup.. (pikir je la cane bunga tu nk hidup? tanam benih tapi gali mcm nk tanam mayat. masa kambus, siap pijak balik tanah bagi padat. siyes macam nk tanam mayat mangsa bunuh)
yg timun dia ni lak, disebabkan oleh campur tangan cikgunya yg bertangan sejuk ni, maka, hidup la pokok itu.. disebabkan cikgu dia xde skil, maka kak mas telah meminta agar cikgu tersebut mengalihkan anak pokok timun itu ke batas yg telah disediakan... kak mas la jugak yg sediakan para (ranting kayu sebenarnya untuk bagi pokok tu melilit)

by the way, pokok ni dijaga oleh bebudak ni la.. saban hari, mereka yg dok siram dan bajakan pokok tu.. nak harap aku, jgn la..

next time, katanya nak tanam tomato pulak.. mari kita tengok hasilnya nanti.. (lambat lg kot. beih dalam peket lg.)

so, pendekkan cite, ni la hasil usaha petani2 moden kurang ilmu pertanian ni..

pokok dari tepi
anak sulung masa kecik.. comel!!!
nampak x 3 biji timun tu?
pokok dari depan


2 ulasan:

  1. hehehehe.. kebun kebun ;)

    BalasPadam
  2. bila dh nampak hasil, rasa mcm nk tanam mcm2.. hehehe

    BalasPadam

Semua orang boleh komen. Dan aku laparkan komen dari korang.
Tapi letak la nama.. Tak suka nak panggil korang Tanpa Nama