KLIK LAJU-LAJU!

MARI BLOGWALKING DENGAN APESAL.COM

Yang Baik Hati =)

Cari cerita lama

Aku terkini

sebelum komen, baca dulu komen orang lain boleh? Bosan la nak balas komen yang sama.. sebab jawapan aku mesti sama punya. tak pasal2 aku jadi astro karang ulang tayang beberapa kali

* jangan orang astro sentap pulak dengan aku, suda

Ahad, 18 April 2010

gambar dinner

bawah sekali: siew teng, swee lie, yik mun
atas dari kiri: siew li, salmi, isma, yin kun, umi, shafina

gambar ni aku pau dari FB yik mun. tapi x semua ada kat situ.. mana tah dorang yang lain nih? padahal aku dah suruh tgkp gambar ramai2..

tengok la.. betapa semangatnya siew teng dan yin kun (kat belakang-terlindung. tengok gambar bawah je) beli kebaya.. just to make sure yang mereka x langgar arahan pentadbir.. yik mun plak sanggup beli baju ala kurung moden.. ok.. swee lie memang seksi. siap ko nanti..

dari kiri: yik mun, yin kun, cikgu simaa (bukan aku ye), swee lie, siew li

motif aku? aku nk bagitau yg anak murid aku ini sangat la obedient orgnya.. org kata A, A la yang dibuat (ok, kadang2 dorang tetap sengal-remaja mana yg x?)

ye.. anak murid aku sangat baik kan? walaupun aku akan hantar 7 surat amaran ponteng hari isnin ni (kelas aku 18 org je), aku rasa, batch ni la budak cina yg paling baik aku pernah ajar.. sentiasa ikut cakap cikgu dia.. budak melayu? hurmm.. baik gak.. tp lebih sengal.. haha..

bila aku tengok gambar ni, aku terpikir "isk.. nape la, anak murid ok je ikut peraturan, cikgu dia plak, leh tunjuk kepala batu, xnak attend program sekolah?"

well, jujur, aku sendiri x bangga dengan tindakan aku. aku x bangga tinggalkan wan keje tangkap gambar tu sorang2. walaupun dia kata dia boleh buat, tapi aku tau dia bengang dengan aku.

tapi, aku rasa, aku kena make a stand here.. aku kena stick pada apa yg aku rasa betul. dan aku rasa, x pergi ke dinner (sebab aku xnak buat kerja utk program yg x memikirkan budak aku) adalah betul. aku x menghalang dinner tu. malah, aku galakkan lagi budak2 aku pergi.

maaf kalau korang rasa tindakan aku kali ni melampau. percaya la. ni 1st time aku buat gini. selama ni, aku pun adalah jenis manusia yg play by the rules.. tapi kali ni aku x mampu nak ikut peraturan..

eh, by the way, aku memang senggugut tau! sampai siang tadi aku melepek je.. kalau ada yg x puas hati, aku jawab je la nanti.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Semua orang boleh komen. Dan aku laparkan komen dari korang.
Tapi letak la nama.. Tak suka nak panggil korang Tanpa Nama