KLIK LAJU-LAJU!

MARI BLOGWALKING DENGAN APESAL.COM

Yang Baik Hati =)

Cari cerita lama

Aku terkini

sebelum komen, baca dulu komen orang lain boleh? Bosan la nak balas komen yang sama.. sebab jawapan aku mesti sama punya. tak pasal2 aku jadi astro karang ulang tayang beberapa kali

* jangan orang astro sentap pulak dengan aku, suda

Sabtu, 8 November 2008

hurmm..take for granted?

aku tau apa maksud 'take for granted'? aku rasa aku tau maksud dia. kalau x silap la..tapi aku xtau nak terjemahkannya. sorang rakan aku pernah terjemah utk aku tapi maaf la..aku dah lupa.

hurmm...pada aku, take for granted tu, macam aku la..sekolah kat titiwangsa tapi x naik2 eye on malaysia..sampai la padil paksa aku teman dia try..dapat la sponsor rm5....maybe sbb dia dekat sangat sampai aku x heran nak try...

sama gak, aku teringin sangat nak gi oversea..nak jalan2 sampaikan aku terlupa yg aku x jejak lagi sabah sarawak sana nu..kedah, aku pernah lalu je...

sama gak dengan budak2 sekolah aku yg begitu menyanjung cikgu praktikal sedangkan cikgu sebenar dorang ngajar 1 thn, dorang x heran pon. xsudi nak buat jamuan di sekolah untuk merai cikgu yg byk berjasa kat dorang sanggup la jamuan kat luar grand2..padahal cikgu2 tu bukan nak mkn mahal sangat pon....ye laa..cikgu cikgu praktikal mmg best..masa dia sikit.. pressure keje dia xsama cikgu betul...mmg la muka fresh..x bosan tgk...tapi tolong la...bila hari ada cikgu yg dianggap xbest, mudah je cuti. tapi bukan semua la camtu...

sama gak la org yg xreti nak hargai org yg terdekat dgn diri dia. mak ayah, adik beradik...berapa kali kita ucap terima kasih bila keluarga kita tolong kita? rasanya jarang..well...mungkin aku je kot...i'm away too reserved kot. tah apa yg dikontrol tah.

sama gak dengan adik aku.kalau kwn ajak jalan, sanggup je. kalau mak ajak jalan, nak tgk tv la..malas la..

sama gak aku, rajin je tolong beli barang utk org tapi bila mak kirim jagung..heheh...malasnye rasa. nape ek? aku nak org terapat aku ni makin menjauh ke baru aku nak hargai dorang?

sama gak, biasanya og yg kena tahan dengan mulut n perangai baran aku ialah org yg rapat dgn aku. pantang je ada org baik dgn aku, mula la aku perasan dia leh terima aku. mula la aku tunjuk taring yg sebenar..n org2 yg rapat dgn aku ni la yg kena tadah n tahan dgn perangai aku. ini termasuk famili n kawan2..

hurmmm..aku tengah try berubah. xkisah apa alasan aku bagi, mmg aku sebenarnya byk lebihkan org lain banding dgn org yg dekat dgn aku. sori, x sengaja..itu mmg kelemahan aku...

so, kepada sape yg selalu kena hadap kemarahan aku, panas baran aku, mulut laser aku, rungutan aku, bebelan aku, yang selalu bersabar dengan kelemahan aku, yg banyak bantu aku, tanx aku ucapkan..maafkan aku sebab x menghargai kalian selama ni..aku hargai korang semua cuma i'm bad at showing it.

sekali lagi, aku akan try utk berubah. aku hargai klu ada org nk ajar..tapi aku bukan la pelajar kelas pertama..akan byk soal, byk x puas hati, asik lupa etc..jgn serik menjadi cikgu aku..

korang cane? kalau x berperangai seperti aku, bagus la..

2 ulasan:

  1. biasa la tuh... kita suka take things for granted.. tak nampak apa yg depan mata kita.. lagi pentingkan benda2 yg superficial.. heh. apapun, daripada pengalaman aku sendiri, kwn yg konon2 nya boleh diharap, biasanya itu la org pertama yg tak boleh diharapkan langsung. jadi, tak payah la bother untuk tunduk kepada peer pressure. takde faedah nya...

    BalasPadam
  2. hehe...mmg kan..agaknya, sbb kita dah ada benda tu, kita rasa kita own dia buat selamanya. kita lupa apa yang kita ada ni sementara je. hurrmmm...

    BalasPadam

Semua orang boleh komen. Dan aku laparkan komen dari korang.
Tapi letak la nama.. Tak suka nak panggil korang Tanpa Nama