KLIK LAJU-LAJU!

MARI BLOGWALKING DENGAN APESAL.COM

Yang Baik Hati =)

Cari cerita lama

Aku terkini

sebelum komen, baca dulu komen orang lain boleh? Bosan la nak balas komen yang sama.. sebab jawapan aku mesti sama punya. tak pasal2 aku jadi astro karang ulang tayang beberapa kali

* jangan orang astro sentap pulak dengan aku, suda

Isnin, 17 November 2008

Death Note

dulu aku x minat citer tu..aku rasa nyampah sangat. nape la adik aku beria asik citer pasal citer tu..bukan best sangat pon. aku x pernah heran pon... walaupun dia ada sequel..lantak la

sampai la baru2 ni, tah camne, aku tertengok citer tu..tiba, eh..best giler citer tu...sampai aku download la sequel dia tu..punya la aku suka n nak tau kesudahan citer tu..

kepada sesapa yang lom tengok citer tu, meh la aku citer sikit..

ia tentang seorang budak yang amik law kat u. ayah dia seorang polis. dia ni kiranya benci penjenayah. 1 hari, malaikat maut (kononnya) telah tercicirkan buku catatan kematian dia. since si Light ni terjumpa buku nota (death note) tu, maka dia jadi owner. dia leh tarik nyawa sape saje dia nak.

at first, dia mmg tarik nyawa penjenayah je..tapi, mcm biasa la bila dah ada kuasa, kita jadi tamak. rasa diair kita je betul. sampaikan, kalau ada je org yang halang, kita nak guna kuasa kita utk hapuskan org tu. tu la yg terjadi pada Light. dia jadi tamak. bila ada org nak halang, dia bunuh je semua org tu. walaupon orang tu x bersalah.

dia gunakan kebijaksanaan dia utk membunuh termasuk la org yg cintakan dia supaya dia x kantoi. dalam episod 2 pon, dia sanggup bunuh org supaya dia leh kontrol balik buku tu. kejam tul Light tu..

Mari berkenalan dengan L. dia tu sangat la sempoi dan sengal. sangat baik..jatuh cinta weh..punya la baik sampaikan dia sanggup tulis nama dia sendiri dalam death note asalkan dapat tangkap siapa KIRA (pembunuh) sebenar.

apa jadi last sekali? Light mati sbb 'malaikat maut' tulis nama dia sendiri dalam buku tu. L mati 20 hari kendian sbb dia dah tulis nama dia dalam buku tu awal2. sedih...

moral dari citer ni ialah, kita sebagai manusia mmg xleh dapat kuasa. walaupon mula2 kita rasa kita nak guna untuk kebaikan, sampai satu masa, kita rasa kita yg berkuasa. kita yang hebat. kita yg betul. org lain semua salah. sape yg tentang kita semua salah. kita kena hapuskan dia.

tet...kita silap.kita xde kuasa sebenarnya. kalau org bagi kita kuasa pon sebab dia caye kat kita. tapi, sampai satu masa, kalau org nyampah kat kita, org akan jatuhkan kita balik. sama mcm Lght yg last2 mati di tgn reaper dia sendiri..

so, jgn gile kuasa. org nyampah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Semua orang boleh komen. Dan aku laparkan komen dari korang.
Tapi letak la nama.. Tak suka nak panggil korang Tanpa Nama