KLIK LAJU-LAJU!

MARI BLOGWALKING DENGAN APESAL.COM

Yang Baik Hati =)

Cari cerita lama

Aku terkini

sebelum komen, baca dulu komen orang lain boleh? Bosan la nak balas komen yang sama.. sebab jawapan aku mesti sama punya. tak pasal2 aku jadi astro karang ulang tayang beberapa kali

* jangan orang astro sentap pulak dengan aku, suda

Ahad, 2 November 2008

cinta itu seperti rama-rama

sebenarnya aku dah paste benda ni dulu kat blog frenster aku..tapi aku repost kat sini sbb aku rasa suka dengan kenyataan last sekali..hehe



as for my fren yg dulu kata lom ready utk settle down, aku dengar sekarang dia dah ada pilihan hati..

kawan aku yg dok gamble tu plak, nampak gaya dah mula mencari yg lain.. xpe.. selagi lom kahwin, kita leh buat sebanyak mana pilihan pon..jangan bertolak ansur sekarang tapi bila dah kawin baru sedar yang kita xleh terima dia. masa tu, byk benda jadi taruhan. famili, anak...hurm...



yang pastinya, kita mmg kena sabar utk dapat rama2 tu..jgn x cari sudah la..korang xkan jumpa rama2 kat tgh shopping complex..hehe...





cinta itu seperti rama-rama,

Bila kita cuba mengejar dan menangkapnya,

Ia akan lari menjauh dari kita,

Apabila kita diam dan hanya menunggu,

Ia akan hinggap menyinggah di tubuh kita….



oleh itu,

kepada rakan2ku yang belum bercinta,

jgn la beria untuk mengejar cinta,

Tunggulah sehinnga ia datang mencari kita”

-dr emel kwn-



‘since love is blind..does this mean we could never see who mr. right really is?’

-zaim haris-

‘Perkahwinan itu ibarat sangkar emas, burung yg diluar tidak sabar utk masuk dan burung yg did lm tidak sabar utk keluar’

-pepatah jepun-



Tahun ni, aku agak byk keep in touch dgn kwn2 aku. Ramai yg dah masuk sangkar emas. Tahniah buat mereka. Mereka dh berjaya dlm membuat keputusan slh satu perkara paling penting dlm hidup dorang. Thn ni juga menyaksikan kwn aku ramai yg dah dihinggapi rama2..



Yg sorang tu, biarkan rama2 menghinggap diri. Bila aku bertanya, “r u sure he’s d 1?”, dia menjawab, “tah. Aku rasa benda ni mmg kita kena gamble je.” Kwn aku ni baik orgnya, jadi, aku harap, benda yg dipertaruhkan tu berbaloi.



Sorang lagi plak, sibuk menepis kalau ada rama2 nak hinggap. Dia kata, dia lom sedia utk berkongsi hidup dgn org lain. Dia masih nak enjoy apa yang dia ada (gaji n kebebasan nk buat keputusan).humm…tul gak tu.



Aku?aku pernah menjadi org yg suka mengejar rama2…well, bukan la aku nk sgt bercinta. Cuma, bila kwn aku semua sibuk dgn rama2 masing2, aku sering terpinggir. Kalau aku msg pon, bapak payahnya nak dapat reply.



Cuma, aku rasa, apa yg zaim cakap, ada betulnya. Mungkin ke sbb cinta tu buta, kita x nampak org lain yg Allah dh sediakan utk kita? Cane nak pastikan yg kita xtersilap dan terlepas mr. right kita?



Aku mmg xlayak bercakap ttg cinta n bagi nasihat kat org tgh bercinta sbb aku sendiri xtau cane rasanya. Aku yg dulu beria kejar rama2, sekarang nak dok relax je. Kalau ada rama2 yg hinggap, aku terima. Kalau xde rama2 yg hinggap, aku sentiasa ada pilihan kedua-KUCING.

2 ulasan:

  1. yang penting rama-rama yang hinggap tuh berbaloi..... :)

    BalasPadam
  2. yup, betul tu.. tapi berbaloi tu abstrak.. bergantung pada penilaian org

    BalasPadam

Semua orang boleh komen. Dan aku laparkan komen dari korang.
Tapi letak la nama.. Tak suka nak panggil korang Tanpa Nama