KLIK LAJU-LAJU!

MARI BLOGWALKING DENGAN APESAL.COM

Yang Baik Hati =)

Cari cerita lama

Aku terkini

sebelum komen, baca dulu komen orang lain boleh? Bosan la nak balas komen yang sama.. sebab jawapan aku mesti sama punya. tak pasal2 aku jadi astro karang ulang tayang beberapa kali

* jangan orang astro sentap pulak dengan aku, suda

Khamis, 13 November 2008

exam STPM

bukan aku yang amik.. aku jaga je.. subjek x byk, tapi boleh kata, ada 3 paper bagi tiap subjek. so, amik masa yang lama. dah tu, ada pelbagai subjek walaupon pakej yang sekolah tawarkan hanya 5.

sape amik subjek2 yang lain ? jawapannya, calon persendirian..orang yang belajar sendiri dan ambil periksa menumpang di sekolah2 yang ditetapkan.ada yang amik Bio, Syariah, Usuluddin...x ingat la..

ni hari kedua aku jaga. hari jumaat xde paper, maknanya kena gi sekolah la esok..hehe.. 2 hari ni gak la aku dok risau nape calon exam x dtg. dah berlalu 4 paper..semua tu, ada aje org x dtg. yg sorang ni, aku rasa dia tukar pusat yang lain tu..hurmmm....

prosedur menjaga stpm ni sangat rumit (hehe...ye la..). tu lom lagi cara kertas jawapan diuruskan. mmg la sulit tahap tertinggi..pendek kata, kalau tengok tu, mmg ada la terdetik, membazir sungguh kerajaan ni.

TAPI... bila aku pikir balik, prosedur yang susah dan membazir tu menunjukkan betapa bernilainya STPM tu. kalau ada sorang calon pon, pengawas mesti 3. kertas jawapan ttp kena seal mcm gaban. berlapis2 lak tu. kalau ada gak la org yg nk sabotaj kertas tu, mmg byk la benda dia kena buat..hehehe...baik jangan buang masa. membazir..

mmg nampak tah pape tah tapi tu menunjukkan betapa nilai jawapan calon tu sangat tinggi. prosedur tu menunjukkan betapa kita mesti jaga rahsia walaupon benda tu nampak simple (errr..aku tgh bocorkan rahsia ni...)

aku harap, pasni, lagi ramai calon yang berdaftar tu hadir..risau aku pikir nape la diorang xhadir. xkan la dia xnak amik exam yang dia dah lama ready kan?

so, to all STPM n SPM candidates, GUDLAK!! ALL D BEST (especially that cute guy yg amik syariah n sains sukan..hehehe)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Semua orang boleh komen. Dan aku laparkan komen dari korang.
Tapi letak la nama.. Tak suka nak panggil korang Tanpa Nama