KLIK LAJU-LAJU!

MARI BLOGWALKING DENGAN APESAL.COM

Yang Baik Hati =)

Cari cerita lama

Aku terkini

sebelum komen, baca dulu komen orang lain boleh? Bosan la nak balas komen yang sama.. sebab jawapan aku mesti sama punya. tak pasal2 aku jadi astro karang ulang tayang beberapa kali

* jangan orang astro sentap pulak dengan aku, suda

Ahad, 7 Ogos 2011

Selera makan tetap membara di bulan Ramadhan

Sedar tak sedar, dah seminggu dah kita puasa. Aku tengok anak bulan pun dah mula remaja. Dah separuh dah. Macam cepat sangat masa berlalu. Fasa pertama Ramadhan dah nak berakhir dah.

Kononnya, aku bercita-cita untuk melatih diri aku untuk jangan makan banyak-banyak masa bulan puasa ni. Masa sebelum puasa dulu, dah pasang niat, konon masa sahur dan berbuka nak makan kurma sahaja. Sila baca sekali lagi NAK MAKAN KURMA sahaja.

Hakikatnya, dah dua hari aku makan nasi 2 round masa berbuka. Habislah.. Baju-baju semua memang dah makin mengecut (sila baca dan fahamkan betul-betul).. Ada peluang la raya ni aku pakai baju saiz L pula. Ternyata aku belum cukup bijak mengawal nafsu makan aku ni..
Harap-harap, aku lebih bijak dalam 3 minggu akan datang ni. Sangat tak best untuk beralih saiz. Baju semua elok lagi.. Sayang nak buang.

Kalau korang ada idea macam mana nak kekang selera makan aku yang hebat ni, sila beritahu aku ya?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Semua orang boleh komen. Dan aku laparkan komen dari korang.
Tapi letak la nama.. Tak suka nak panggil korang Tanpa Nama