KLIK LAJU-LAJU!

MARI BLOGWALKING DENGAN APESAL.COM

Yang Baik Hati =)

Cari cerita lama

Aku terkini

sebelum komen, baca dulu komen orang lain boleh? Bosan la nak balas komen yang sama.. sebab jawapan aku mesti sama punya. tak pasal2 aku jadi astro karang ulang tayang beberapa kali

* jangan orang astro sentap pulak dengan aku, suda

Jumaat, 30 September 2011

Hari ni...

1- Majlis graduasi tingkatan 5.. Huhu.. Budak pakai jubah biru (macam masa aku konvo maktab). Aku sebagai guru kelas pakai jubah maroon (sama macam UPM). Aku jadi tukang baca nama murid kelas..

2- Aku dah lama sangat tangguh nak daftar pergi haji. Sebab tak sempat. Hari ni berniat nak pergi. Google la cawangan terdekat (yang tak sesak - Bandar Baru Ampang penuh sentiasa). Hasilnya? Rupanya boleh daftar haji secara online.. Kenapa la aku tak tau selama ni? Disebabkan lambat daftar, aku dijangka akan menjadi hajah pada tahun 1462H (masa tu aku umur 59-60 tahun.. uhuk3!!!)

3- Aku nak pergi bayar zakat KWSP.. Tiba-tiba, masa orang tu minta kad pengenalan, aku dapati, wallet aku takde. Tertinggal di sekolah la tu. Dulu tertinggal kunci. Kali ni wallet pulak! Aishh!!! Terpaksa tunda nak bayar zakat. Harap-harap Isnin ni sempat.

4- Aku dah janji dengan ayah nak beli lauk tapi sen takde. Macam mana? Terpaksa la aku tebalkan muka, pinjam duit kat Saufi. Dah la adik dia ada sekali masa tu. Jatuh air muka aku... adeh..

5- Sampai rumah, pintu kunci. Ayah solat di masjid. Aku tak boleh masuk. Kenapa? rupa-rupanya, kunci rumah pun tertinggal.. Aishhh...

6- Disebabkan takde IC dan lesen, aku batalkan date aku dengan sorang mamat yang perasan hensem.. huhu

7- Aku telefon mak sementara tunggu ayah balik. Mak kata esok ada open lane. Lusa ada kenduri pakcik Mokhtar. Mak pesan bagi duit becek. Aku nak bagi pakai duit apa? Oh, mak aku balik Johor jaga nenek aku baru pembedahan..

8- Aku tengok tiket Airasia pergi Korea tengah murah. Tapi aku takde geng yang nak pergi. Ada yang sanggup dengan syarat aku dahulukan duit dan aku kata boleh je. Sehinggalah aku sedar...

9- Duit dalam akaun aku tinggal RM800 lebih je. Tiket koman-koman RM765.. Aku nak bayar pakai apa????

2 ulasan:

  1. Moral of the story?.. Jangan selalu lupa-lupa :D hehe..

    BalasPadam
  2. huhu... bukan kemahuan.. uhuk3!!

    BalasPadam

Semua orang boleh komen. Dan aku laparkan komen dari korang.
Tapi letak la nama.. Tak suka nak panggil korang Tanpa Nama