KLIK LAJU-LAJU!

MARI BLOGWALKING DENGAN APESAL.COM

Yang Baik Hati =)

Cari cerita lama

Aku terkini

sebelum komen, baca dulu komen orang lain boleh? Bosan la nak balas komen yang sama.. sebab jawapan aku mesti sama punya. tak pasal2 aku jadi astro karang ulang tayang beberapa kali

* jangan orang astro sentap pulak dengan aku, suda

Ahad, 25 September 2011

Choc Moist Cake Yummeh~

Resepi ni aku pau dari kawan sekolah aku. Dia tampal kat fb dia.. aku ambil supaya senang aku nak rujuk kemudian hari.. Sebenarnya haritu dia ada bagi aku resepi yang bahannya disukat guna penimbang. Tapi katanya resepi ni lebih mesra rakyat terutamanya rumah yang takde penimbang.. Oh, yang resepi pakai penimbang tu aku dah try.. memang jadi dan sedap. Resepi yang ni belum try lagi. Gambar kek yang aku letak ni pun, si Ai ni yang buat..

p/s: Ai ni pandai mekap.. Sangat cantik dia mekap tau..

Bahan A
1 cwn gula pasir
1 cwn serbuk koko
1 cwn susu cair/susu segar
1 cwn susu pekat
1 cwn minyak masak/minyak jagung
1 sudu nescafe (xletak pon xpe)

Bahan B
3/4 cwn tepung naik sendiri diayak
4 biji telur dipukul
gambar ehsan Aizura

Cara2nya;
1- Bahan2 A dimasak atas api perlahan. Tak perlu sampai menggelegak.
2- Rehatkan kejap adunan. Sambil2 tu bole pukul telur.
3- Pastu campur bahan A berselang seli dengan bahan B
4- Tapis adunan kalau rajin..
5- Boleh kukus 30-45minit atau bakar 160-170 darjah selama satu jam.
*recommended kukus la. lembut sgt dan sedap dan yummeh2 :p*

pastu bole siram dengan coklat masakan. hias ikut kreativiti korang :D

2 ulasan:

  1. Kek ni makan panas-panas sedap! :D

    BalasPadam
  2. kawan saya lak kata, lagi sedap kalau makan esok... lagi moist..

    BalasPadam

Semua orang boleh komen. Dan aku laparkan komen dari korang.
Tapi letak la nama.. Tak suka nak panggil korang Tanpa Nama