KLIK LAJU-LAJU!

MARI BLOGWALKING DENGAN APESAL.COM

Yang Baik Hati =)

Cari cerita lama

Aku terkini

sebelum komen, baca dulu komen orang lain boleh? Bosan la nak balas komen yang sama.. sebab jawapan aku mesti sama punya. tak pasal2 aku jadi astro karang ulang tayang beberapa kali

* jangan orang astro sentap pulak dengan aku, suda

Sabtu, 25 Jun 2011

Nak cari meja... Nak cari meja..

Sebenarnya aku agak sibuk sekarang. Sebab? Sekolah aku jadi tuan rumah Karnival MPV peringkat negeri tahun ni. Duh... jangan kata Multi Purpose Vehicle. aku dah bosan dengar. MPV = Mata Pelajaran Vokasional. Aku takde kaitan dengan kenderaan MPV ye. Sila ingat itu.

Karnival MPV ni diadakan untuk memperkenalkan subjek MPV pada orang ramai dan memberi peluang untuk budak-budak MPV ni untuk merasai suasana menjalankan perniagaan. ya la, biasanya budak-budak MPV ni paling akhir sekali orang ingat kalau ada apa-apa. ni je la peluang diorang nak tonjolkan diri diorang.
Ada 34 kumpulan MPV yang terlibat. Ada dari subjek katering, pemprosesan makanan (subjek aku la tu), penjagaan muka dan dandanan rambut, seni reka tanda, lanskap dan nurseri, membuat perabot dan pendawaian domestik.

Sebagai cikgu MPV di sekolah tuan rumah, automatik aku kena jadi setiausaha program. Dengan terpaksanya aku terima tugas tu. aku kena cari 34 buah meja besar (at least), 11 tong gas memasak, dan lain-lain lagi. Senang je sebenarnya kerja ni tapi disebabkan aku selama ni tak pernah buat kerja susah, maka agak terasa la bebannya.

Buat masa ni, kerja ni nampak macam dah selesai sebab aku dah fax surat kepada semua yang terlibat cuma aku masih lagi belum mendapat jawapan dari setiap orang yang terlibat. Huhu.. berdebarnya. Belum lagi cerita pasal gerai aku sendiri yang kena menjual pada hari kejadian.

Serius, aku agak drain out nak merealisasikan program yang takde peruntukan. Sampai duit panitia aku sendiri kena pakai sebab pengetua tak bagi minta duit PIBG. Lepas dah hantar semua surat, aku terasa nak perlahankan langkah. Aku mengharapkan jawapan positif dari setiap orang yang aku mohon macam-macam tu.

So, sekarang aku nak minta tolong sesiapa yang suka buat poster atau flyers.. Tolong buatkan flyers untuk karnival aku ni boleh tak? Aku nak hantar ke pejabat-pejabat berhampiran dan email secara rambang kat seluruh rakyat Malaysia (ayat kena berapi ok!). Maaf, takde bayaran untuk korang. Paling hebat aku boleh buat ialah belanja semasa karnival berlangsung.

Ada tak yang sudi? Ada tak? Ada la.. Please!!!!!

p/s: tahu tak mana-mana pihak yang boleh bagi pinjam meja secara percuma? Mana tahu in case DBKL tak ada meja banquet pada hari yang kami nak... huhu. Gas memasak pun.. mana tahu kalau Petronas reject kertas kerja aku sebab sangat lame..

p/p/s: Apa-apa pun, aku harap semuanya berjalan lancar sebab ni program JPN ok.. Bukan main-main punya..

2 ulasan:

  1. bce tajuk entry dah gelak dah...hi3..


    oh cikgu ape kata lusuri lelaman mudah.com daa ;)

    BalasPadam
  2. hahatajuk tu sesaja buat macam dialog labu labi..

    kat mudah.my semua nk jual la awak.. saya nk free... tapi pinjam je la

    BalasPadam

Semua orang boleh komen. Dan aku laparkan komen dari korang.
Tapi letak la nama.. Tak suka nak panggil korang Tanpa Nama