KLIK LAJU-LAJU!

MARI BLOGWALKING DENGAN APESAL.COM

Yang Baik Hati =)

Cari cerita lama

Aku terkini

sebelum komen, baca dulu komen orang lain boleh? Bosan la nak balas komen yang sama.. sebab jawapan aku mesti sama punya. tak pasal2 aku jadi astro karang ulang tayang beberapa kali

* jangan orang astro sentap pulak dengan aku, suda

Selasa, 28 Disember 2010

Taman Tasik Titiwangsa

Berita lapok.. ini adalah kejadian pada 14/12/2010 yang lalu..

Aku pergi sekolah memandangkan aku tidak perlu menjaga peperiksaan pada hari tersebut. lagipun, anak murid aku dah meminta aku mengadakan kelas tambahan masa kecederaan untuk mereka. Selepas aku menghantar SMS kepada salah seorang dari mereka, aku mengambil keputusan untuk berjalan-jalan di sekeliling tasik.

Huhu.. Aku memang selalu berjalan-jalan mengelilingi tasik kalau sampai awal ke sekolah pada musim cuti. Hendak menghirup udara segar serta meningkatkan stamina (ye, aku sedar aku takkan kurus dengan berjalan kaki 2km 3 kali sebulan)

Pada separuh masa pertama, aku tidak menangkap gambar kerana ada ramai abang botak dan adik atlet yang berlari di sebelah. segan la. pakai baju T etapi pakai selipar. Dah la tak berlari, boleh nak shooting2 lagi. Malu kan? Malu kan?

samapai di separuh masa kedua tasik, aku mula mengluarkan telefon bimbit aku. aku mula dah mencari-cari sudut. huhu.. aku tak tau la apa yang difikirkan oleh pakcik di belakang aku apabila melihat aku beria mencari sudut yang cantik.

kali ini, aku menggunakan resolusi yang agak tinggi iaitu 1200x1600 tetapi ada gambar sedikit pixelate sebab aku zoom gambar tersebut. minta maaf ye. dan kalau korang baik hati, hadiahkanlah aku kamera pada bila-bila masa. tak perlu tunggu hari lahir. tanganku sentiasa terbuka untuk sebarang hadiah.. =D

Ok, tengok la gambar-gambar ni. Harap korang suka.. =)
Gambar ni, kalau klik, dia pecah sikit sebab aku zoom maksimum tapi kalau gambar kecil, sangat cantik. Aku rasa la

Pantulan imej yang hampir sempurna! Semasa aku nak rotate gambar ini tadi, aku sendiri keliru yang mana satu objek, yang mana satu imej pantulan.

Tiada motif. Hehe..

Hujan pada malam sebelumnya. Oleh itu banyak daun mati di permukaan tasik. Aku suka pokok itu.
Belum pernah sampai ke Tasik Titiwangsa? Isk.. belum cukup Malaysia kalau macam tu.. Kalu dah pergi HKL, Istana Budaya, Balai Seni Lukis, Pusat Darah, SMK Puteri Titiwangsa, apa salahnya luangkan setengah jam mengelilingi Tasik Titiwangsa ni? Aku sendiri belum jemu.. =)

4 ulasan:

  1. last gue pergi tasik titiwangsa semasa sekolah rendah...
    itupun pergi main roller blade..
    heheee

    BalasPadam
  2. mie:

    main rollerblade kat mana jek? datang la lagi.. leh lawat balai seni lukis.. =)

    BalasPadam
  3. anif:
    dah try dah godek2 dslr kawan.. x reti nak guna.. banyak gambar tak jadi..hehe..

    maybe digicam yang mahal sikit kot. yang banyak fungsi.. =)

    BalasPadam

Semua orang boleh komen. Dan aku laparkan komen dari korang.
Tapi letak la nama.. Tak suka nak panggil korang Tanpa Nama