KLIK LAJU-LAJU!

MARI BLOGWALKING DENGAN APESAL.COM

Yang Baik Hati =)

Cari cerita lama

Aku terkini

sebelum komen, baca dulu komen orang lain boleh? Bosan la nak balas komen yang sama.. sebab jawapan aku mesti sama punya. tak pasal2 aku jadi astro karang ulang tayang beberapa kali

* jangan orang astro sentap pulak dengan aku, suda

Jumaat, 17 Disember 2010

Aku semakin comel (ewww..)

Kisahnya.. rumah aku (rumah ayah aku sebenarnya) sekarang tengah ada sedikit kerja ubah suai. Ayah aku takde idea nak buat apa agaknya dengan duit pencen dia (suruh beli kereta baru, dia tak nak. Aish..) Dia minta kontraktor pasang skirting pada siling dan lantai. Lepas tu tukar sikit lampu, dan tukar warna dinding (aku akan merindui dinding hijau itu.. Dulu kami sendiri yang cat warna hijau tu)

Disebabkan kerja ubah suai itu, maka aku tak dapat nak online (malas la nak pasang cabut modem tiap hari.. lama-lama boleh longgar/patah kabel tu), apatah lagi nak update blog walaupun idea datang mencurah-curah. Dan disebabkan aku tak catatkan idea aku di mana-mana, idea itu hanyut macam tu sahaja (tolong percaya alasan aku ini). Oh, sekarang ni aku sedang berlintas langsung dari pejabat emak di Risda Jalan Ampang.

Aku sebenarnya bertugas untuk mengawas SPM tahun ni (ooppss!!! aku sepatutnya merahsiakan hal ini) dan minggu ini adalah minggu aku tak perlu mengawas. Aku ingatkan, aku dapatlah memenuhkan hari aku dengan menulis blog, mempromosikan kedai aku di FB, membaca komik online, dan macam-macam lagi. tapi semuanya tinggal angan-anagan..

Hari-hari aku diisi dengan jadual yang hampir sama setiap hari. Pagi aku akan hantar emak ke pejabat, selepas itu aku akan pulang ke rumah dan.. tidur! Ye.. itulah kerja aku setiap hari.. Tidur dan tidur dan tidur (ya lah, apa lagi aku boleh buat? nak menonton TV, ayah dah conquer TV, nak online, memang tak dapat, nak baca buku, buku adik aku jiwa-jiwa sangat). Menjelang pukul 4.10 baharulah aku bertolak untuk menjemput mak aku pulang dari pejabatnya.

Hasil kesungguhan aku tidur disertakan dengan makan yang banyak, aku telah berjaya menambah berat badan aku! Yeehaa!!!! Serious, aku kena fikir kaedah untuk membuang 20kg dari berat badang aku.. huhu... (boleh bayangkan tak aku terlebih berat badan sama dengan berat 2 kampit beras 10kg? GULPP!!)

Arghh!!! Apa lagi yang boleh aku ceritakan? Aku memang tak buat apa-apa.. Isnin ni hari terakhir SPM.. Hari terakhir aku dapat menjamu mata melihat budak-budak comel (ewww.. buruk bunyinya). Lagi seminggu mesyuarat guru akan bermula. dan bermulalah kalendar 2011... Ohh.. aku mahukan cutiku yang hilang..

p/s: Aku tension betul di kala aku tak boleh online, orang lain pula update blog dan fb laju-laju..

4 ulasan:

  1. Bulat jangan tak bulat. Kalau kahwin nanti lagi bulat :-)

    BalasPadam
  2. fuyoo!!!
    moga berjaya kurangkan berat..
    heheee

    BalasPadam
  3. akubiomed: haha.. jangan la doakan gitu.. syahdu woo..

    BalasPadam
  4. mie: haha.. jgn lupa email kat aku gmbr senaman kat blog ko ok?

    BalasPadam

Semua orang boleh komen. Dan aku laparkan komen dari korang.
Tapi letak la nama.. Tak suka nak panggil korang Tanpa Nama