KLIK LAJU-LAJU!

MARI BLOGWALKING DENGAN APESAL.COM

Yang Baik Hati =)

Cari cerita lama

Aku terkini

sebelum komen, baca dulu komen orang lain boleh? Bosan la nak balas komen yang sama.. sebab jawapan aku mesti sama punya. tak pasal2 aku jadi astro karang ulang tayang beberapa kali

* jangan orang astro sentap pulak dengan aku, suda

Isnin, 27 Disember 2010

Aku patut marah. Siapa setuju?

Mulanya aku ingat hendak mengolah situasi ini dalam bentuk cerita. Namun, bila aku kenangkan yang biasanya aku akan mengambil masa sekurang-kurangnya 2 jam untuk menaip cersapen (cerita sangat pendek), maka aku ambil keputusan untuk bercerita secara langsung je. Oh, peringatan, ini bukanlah kisah cinta.. hehe.. takut korang semua salah sangka..

=======================================

Aku berkenalan dengan seorang lelaki di FB. Pangkat adik la dia ni kerana umurnya baru 23 tahun. Kita panggil dia A. pada mulanya, kami berkawan melalui sms. Biasalah, setelah beberapa bulan berkawan melalui sms, A ajak aku berjumpa. Sebagai seorang perempuan yang memang open minded dan tak kisah untuk keluar dengan boyfriend orang (awek dia juga kawan fb aku), aku pun bersetuju untuk berjumpa dengan A. aku membawa jiranku sebagai teman dan tempat kami merayap adalah di downtown cheras.

A yang tangkap. Aku suka gambar ni sebab aku suka detail bangunan Sultan Abdul Samad. Klik Untuk besarkan
Agaknya, disebabkan aku seorang akak yang best dan sporting, A mengajak aku berjumpa lagi. Kali ini kami berjalan-jalan di Dataran Merdeka. Oh, A ni baru berjinak-jinak dalam bidang fotografi. oleh itu, alasan yang dia gunakan untuk mengajak kami (aku dan jiran aku) berjalan adalah untuk menangkap gambar. Sebagai seorang yang minat dengan kamera tetapi kurang skil, aku pun bersetuju la untuk keluar dengan A. dapat juga aku menangkap 1-2 keping gambar menggunakan DSLR nya..

Aku yang tangkap. warna dan pencahayaan kureng tapi aku suka. lantak la korang suka ke tak. Kalau suka, klik like (poyo)

Selepas Dataran Merdeka, kami ke Tasik Ampang Hilir. Menyedari yang aku tidak fotogenik sebagai model dan aku lebih gemar menangkap gambar dari menjadi gambar, pada pertemuan seterusnya aku telah membawa emak dan adik untuk menjadi model dan aku diberi kebenaran untuk menggunakan kameranya.
Di Taman Tasik Ampang Hilir. Aku sedar aku tak fotogenik.. bagi gambar belakang suda.. Gambar ini ditangkap dan diedit oleh A


Kenapa aku cerita semua ni dengan teliti? Kerana aku nak menunjukkan betapa akrabnya hubungan kami. Tapi aku tak sangka, orang yang aku percaya, rupa-rupanya sangat tak percaya pada aku.

A tangkap gambar adik aku..

A ada memberitahu aku yang keluarganya akan datang ke KL (A orang Sabah). Alasan yang diberi adalah sengaja untuk melihat-lihat. Keluarganya telah pun selamat sampai pada hari Jumaat yang lalu. Aku ada bertanyakan agenda A sekeluarga pada hari Sabtu. jawapan yang diberi agak kabur, jadi aku anggap dia hendak membawa keluarganya bersiar-siar di sekitar KL. sambil-sambil tu ada juga kami berbalas sms.

Gambar aku yang paling aku suka. lepas ni, takde dah nak berangan lagi..
Malam itu, apabila aku online, aku terbaca status awek A yang sudahpun bertukar kepada 'bertunang'. aku lihat pula gambar-gambar. ya, memang sah lah yang A sudah bertunang siang tadi. Huh! cuba teka apa perasaan aku? Teka! Teka! Teka la cepat!

Aku bengang! Aku sms A " Kenapa tak bagitau akak yang awak nak bertunang?"
Jawapan A " A takut, kalau A bagitau, akak tak nak keluar dengan A"

Aku banyak tangkap gambar A. Kesian, dia ada gambar orang je. Gambar sendiri tak banyak
Ok... situasinya sekarang ialah, aku tumpang happy yang si A ni dah bertunang. Tapi dalam masa yang sama aku bengang kerana A tak beritahu aku perkara itu lebih awal. Jujur, kalau dia beritahu lebih awal pun, aku tak kisah keluar dengannya. Tetapi aku marah kerana dia tidak jujur dengan aku. Dia tidak percaya pada aku. Siapa yang faham point yang aku cuba sampaikan?

Kami masih berkawan. Ya lah, takkan lah aku nak putus kawan kerana isu itu? Tetapi memang aku sudah tambah 1 lingkaran baru untuk menambah jarak antara aku dengan dia.

Gambar aku yang kononnya macam cover novel. Blah lah.. tak caye

Wahai lelaki, kenapa anda berselindung benda yang tak patut diselindungkan? Jujurlah dalam perhubungan. Terutamanya bila menjadi kawan. Takkan la aku tak nak berkawan dengan orang semata-mata kerana dia nak bertunang. Aku moden ok.. Setakat berkawan, aku tak kisah.

Aish.. Tak paham aku!

8 ulasan:

  1. Mujur ada FB! Kalau tak tentu tak tahu cerita yang sebenarnya.

    Berdasarkan cerita tu.. Saya tak rasa dia seorang yang jujur.

    BalasPadam
  2. yup! mujur ada FB. tu yang terkilan tu.. dia tau saya kawan juga dengan tunang dia. lambat laun saya tahu juga. jadi, buat apa nak rahsia?

    yup.. dia kurang jujur.. sekurang-kurangnya dalam isu tadi.

    BalasPadam
  3. gue tetap xpham..
    memang perlu diberitahu ke?
    hahhaaaa

    BalasPadam
  4. hahaha.. ko sama la dgn dia.. =p

    kena la bagitau.. status must be clear maa...

    BalasPadam
  5. tunggu dah de status tetap baru bgtau..
    hahahaaa

    BalasPadam
  6. mie: bagi perempuan, statu tunang tu penting woo.. perempuan tak nak tunang mereka dikacau orang..

    BalasPadam

Semua orang boleh komen. Dan aku laparkan komen dari korang.
Tapi letak la nama.. Tak suka nak panggil korang Tanpa Nama