KLIK LAJU-LAJU!

MARI BLOGWALKING DENGAN APESAL.COM

Yang Baik Hati =)

Cari cerita lama

Aku terkini

sebelum komen, baca dulu komen orang lain boleh? Bosan la nak balas komen yang sama.. sebab jawapan aku mesti sama punya. tak pasal2 aku jadi astro karang ulang tayang beberapa kali

* jangan orang astro sentap pulak dengan aku, suda

Ahad, 28 November 2010

sains ada jawapan tetapi Allah pemberi jawapannya

sekarang adalah masa untuk cerita fringe. disebabkan cerita tengah ditayangkan, maka adalah tidak mungkin untuk aku bercerita tentang episod hari ini.

ya, aku nak bercerita tentang episod minggu lepas.

minggu lepas punya cerita adalah tentang seorang profesor yang telah menemui cara untuk kembali ke masa silam. dia nak balik ke 10 bulan yang lalu untuk menyelamatkan tunangnya dari dilanggar lori. tindakannya ditentang oleh hero (tua) sebab bagi pendapatnya, perkara yang sudah berlaku tidak boleh diubah kerana jika ia diubah, perkara lain akan turut terpengaruh.

dalam masa hero (tua) tu nak mempengaruh profesor tu supaya mengubah fikiran dan menerima keadaan seadanya, dia menceritakan pula kisahnya kepada profesor tersebut. hero (tua) kata dia telah bersalah kepada anaknya. anaknya yang sebenar telah mati dan anaknya sekarang adalah anaknya di dimensi lain (kononnya ada dimensi lain. org di sana adalah sama dengan orang di dimensi kita - tak perlu pening. ini adalah cereka sains.. mereka tipu je)

jadi, hero (tua) cuba memberitahu profesor itu yang segala-galanya telah ditetapkan oleh tuhan. dan dia masih lagi menunggu isyarat dari tuhan yang dia telah dimaafkan kerana mengubah takdir (isyarat kemaafan yang dipinta = tulip putih). profesor pula menjawab, tuhan itu tidak wujud. sains itu adalah tuhan kerana sains boleh menjelaskan segala-galanya.

akhirnya, profesor itu tekad dan kembali semula ke masa silam. dia tidak menyelamatkan kekasihnya sebaliknya naik kereta tunangnya itu dan mati bersama. sebelum mati, profesor sempat melukis tulip atas kertas A4 putih (tulip putih) dan mengamanatkan rakannya untuk serahkan kepada hero (tua) pada waktu yang ditetapkan.

yup, kelihatan seperti dia benar. sains benar-benar telah menunaikan hajat hero (tua). kerana sains, profesor dapat kembali ke masa lalu dan mengirimkan tulip putih kepada hero (tua)tetapi profesor itu lupa satu perkara..

siapakah yang menggerakkan hatinya untuk melegakan perasaan bersalah hero (tua) itu? ya.. jawapannya ialah tuhan. sains mungkin ada jawapan untuk semua tapi tuhan la yang membenarkan kita menemui jawapannya..

p/s: jangan pertikai lagi. tiap kali disebut tuhan memang Allah yang dimaksudkan.

6 ulasan:

Semua orang boleh komen. Dan aku laparkan komen dari korang.
Tapi letak la nama.. Tak suka nak panggil korang Tanpa Nama