KLIK LAJU-LAJU!

MARI BLOGWALKING DENGAN APESAL.COM

Yang Baik Hati =)

Cari cerita lama

Aku terkini

sebelum komen, baca dulu komen orang lain boleh? Bosan la nak balas komen yang sama.. sebab jawapan aku mesti sama punya. tak pasal2 aku jadi astro karang ulang tayang beberapa kali

* jangan orang astro sentap pulak dengan aku, suda

Ahad, 7 November 2010

beza otak laki dan otak perempuan

kalau korang taip je mens brain vs womens brain, korang akan diforwardkan ke video NI. aku malas nak attach video ni.. aku sekarang berada dalam musim malas. tapi video ni sangat best! percaya la aku cakap.. aku 1st time tgk masa kat blog HAPACRITA. oh, sebelum korang baca lebih lanjut, apa yang aku nak cerita ni bukan la OTAK tapi cara berfikir..

apa yang dikatakan oleh pakcik dalam video itu? well, basically, pakcik tu kata..

OTAK LELAKI
terdiri daripada kotak-kotak yang menyimpan maklumat.. ada kotak untuk kereta, ada kotak untuk wanita, kotak untuk rumah, kotak untuk segala-galanya.. dan yang paling penting ialah kotak itu saling x bersentuhan antara 1 sama lain. jadi, mereka xkan mix up 1 isu dengan 1 isu yang yang lain. dan ada 1 kotak dalam otak laki yang dipanggil kotak kosong. maknanya xde apa-apa dalam tu. xde pikir apa-apa. dan inilah kotak yang paling lelaki gemari.. malah kalau ada masalah, laki lebih suka untuk pergi ke kotak kosong tu. mereka xnak berfikir tentangnya atau bercerita tentangnya. kalau dia nak bercerita tentang masalah dia pada seseorang, tu bermakna dia nak orang tu tolong setelkan masalah dia.
sekali lagi, aku telah memilih Homer impson.. apakah??

OTAK PEREMPUAN
seperti segumpal wayar yang sangat besar. dan wayar ini saling berkait antara 1 sama lain.dan wayar ini pula menerima tenaga (macam elektrik la) yang menggalakkan lagi aktivitinya.. tenaga ini dipanggil emosi. emosi mengaitkan sesuatu isu dengan isu lain dan ini menyebabkan mereka selalu ingat benda tu.. perkara yang sama boleh berlaku pada lelaki.. tp lelaki kurang tenaga (emosi) ni. sebab x berapa hebat kesannya.. dan kalau ada masalah, perempuan akan berfikir tentang masalah tu. perempuan memang xleh berhenti berfikir.. maklumkah, tenaga (emosi) tu banyak sangat.. dan mereka mesti meluahkannya. for the sake dia kena luahkan. bukan dia nak selesaikan. dia xnak tau pandangan orang, dia xnak orang tolong selesaikan. dia cuma nak orang dengar dan lagi best, orang tu SOKONG dia.. makin bertambah la tenaga emosi dia nanti.. hehe

sebab tu, laki lebih rasional dan cepat buat keputusan. sebab setiap perkara ada ruang masing2.. perempuan lak lambat nak buat keputusan sebab setiap perkara adalah berkait..dan kalau boleh, perempuan ni dia nak puaskan setiap pihak yang terlibat...

6 ulasan:

  1. otak kosong gue ni nak isi apa ye..
    hahahaaa

    BalasPadam
  2. Persepsi semata-mata tu..

    Rasanya kalau otak lelaki mahupun perempuan itu penuh dengan ilmu dan rasional, mungkin keputusan yang dibuat lebih berkualiti. :)

    BalasPadam
  3. mie: kosong? biar betul.. aku tengok ko pandai je ngayat... =p

    anif: huhu.. org yg bagi ceramah ni macam perunding rumah tangga la.. jadi apa yg dia sampaikan tu dalam versi lawak dan dalam masa yang sama, dia nk klien dia cuba memahami antara 1 sama lain.. x mesti betul.. tapi berdasakan pemerhatian, kebanyakan begitu la..

    BalasPadam
  4. Asa syarikat pinjaman pinjaman bersedia untuk meminjamkan mana-mana jumlah yang anda perlukan untuk memulakan perniagaan peribadi anda. kami memberi pinjaman pada kadar faedah 3%, juga jika anda ingin membeli rumah di atas ansuran bulanan kita juga boleh menjual rumah untuk anda. supaya Sila memohon pinjaman pertanian pertanian. jika anda memerlukan hubungan pinjaman e-mel kami: asaloantransfer@gmail.com, anda juga boleh menghubungi e-mel ini: finance_institute2015@outlook.com, Mungkin ada banyak sebab mengapa anda perlu akses kepada beberapa wang tunai tambahan - daripada yang tidak dijangka pembaikan kereta atau rumah untuk membayar perkahwinan anda atau cuti khas. Tetapi apa sahaja yang anda memerlukannya, apabila anda meminjam antara $ 5,000 USD untuk 100,000 USD di atas.

    pengkhususan Syarikat.
    1) Kami memberi pinjaman pada kadar faedah 3%.
    2) Kami juga boleh membeli sebuah rumah pilihan anda dalam mana-mana lokasi pilihan anda.

    BalasPadam

Semua orang boleh komen. Dan aku laparkan komen dari korang.
Tapi letak la nama.. Tak suka nak panggil korang Tanpa Nama