KLIK LAJU-LAJU!

MARI BLOGWALKING DENGAN APESAL.COM

Yang Baik Hati =)

Cari cerita lama

Aku terkini

sebelum komen, baca dulu komen orang lain boleh? Bosan la nak balas komen yang sama.. sebab jawapan aku mesti sama punya. tak pasal2 aku jadi astro karang ulang tayang beberapa kali

* jangan orang astro sentap pulak dengan aku, suda

Khamis, 25 November 2010

kasihan mereka..

hurmm.. sebelum ni aku cerita tentang betapa manusia ni menakutkan. kali ini aku nak cerita betapa kasihannya nasib yang menimpa sesetengah manusia ni..

kisah 1
dia merupakan seorang guru baru di sekolahnya. pada tahun itu dia diarahkan oleh pihak sekolah untuk mengawas peperiksaan. dia akur meskipun dia belum sah jawatan. mungkin kerana dia memang tidak berkira ataupun kerana tidak mahu dianggap keras kepala. malang tidak berbau, dalam perjalanan dia untuk mengawas peperiksaan, dia telah terlibat dengan kemalangan jalan raya. ini telah menyebabkan beliau lumpuh. disebabkan beliau belum sah jawatan, kerajaan tidak bertanggungjawab untuk membayar pampasan atau menanggung kos rawatannya. disebabkan cacat juga, beliau kehilangan pekerjaan. isterinya meninggalkan dirinya kerana dia sudah tidak dapat menanggung isteri yang baru sahaj dikahwininya...

kisah 2
mereka berdua berkahwin pada usia muda. si isteri merupakan seorang yang lincah. si suami membawa ibunya yang sakit tinggal bersama mereka. maka, si isterilah yang menguruskan ibu mertuanya itu. semasa mengandung kali pertama, si isteri telah mengalami keguguran. perkara biasa jika ibu mengandung terlalu lasak. tidak lama selepas itu, si isteri mengandung lagi. tetapi, disebabkan beliau selalu terpaksa mengangkat ibu mertuanya yang sakit, sekali lagi beliau keguguran. tidak tahu di mana silapnya sama ada kerja doktor yang tidak cermat ataupun kerana menunggu terlalu lama, daging (anak yang sudah mati) sudah mula rosak. kuman dari anak itu telah masuk ke dalam tulang belakangnya. sejak itu, beliau sering sakit belakang dan tidak sihat.. si suami? masih lagi sihat seperti tiada apa yang berlaku..

======================================

apa lagi yang aku boleh kata? aku tak dapat bayangkan jika aku berada di tempat mereka.. terima kasih Allah kerana kau tidak menduga aku dengan dugaan yang tak mampu aku pikul.

p/s: sekali lagi, aku gagal mencari gambar yang sesuai.

4 ulasan:

Semua orang boleh komen. Dan aku laparkan komen dari korang.
Tapi letak la nama.. Tak suka nak panggil korang Tanpa Nama