KLIK LAJU-LAJU!

MARI BLOGWALKING DENGAN APESAL.COM

Yang Baik Hati =)

Cari cerita lama

Aku terkini

sebelum komen, baca dulu komen orang lain boleh? Bosan la nak balas komen yang sama.. sebab jawapan aku mesti sama punya. tak pasal2 aku jadi astro karang ulang tayang beberapa kali

* jangan orang astro sentap pulak dengan aku, suda

Isnin, 9 November 2009

kesian katrina (Nur Kasih)

huhu.. actually, aku bukan la peminat cerita Nur Kasih.. sebab, masa mula2 aku tgk, aku xpuas hati cara si Adam layan si Nur. ye la... si Nur tu mmg suka dia, dia gi lari kawin dgn mat saleh lak.. yang ayah dia pon sengal... apa kes, ko dah tau anak ko ada awek lain, ko gi kawinkan dia dgn org lain? nape x positive thinking? kan ke bagus kalau anak ko dapat tarik org bukan islam menjadi muslim?

pastu, bila si adam tu dah kawin dgn katrina, bila katrina pregnant, si adam tu gi mabuk sampai accident. sudahnya, baby, mati, katrina punya rahim rosak. sape yg x bengang?

tiba, bila balik malaysia, si nur tu, nk dia balik. arghh!!!! tensi aku dgn cerita mcm ni..

tu belum lagi cerita si aidil yg kata cintakan aliya dia tp x sensitif langsung dgn perasaan isterinya. mmg aku tensi...

tapi aku tertengok 1 episod yg ada watak katrina. dalam episod ni, katrina dah mula memakai jilbab.. dia dah berubah. dia nk gak menjadi isteri adam. walaupon adam x pay attention kat dia, dia sabar jek.. siyes aku sedih... ye, aku paham perasaan menjadi org yg x diperlukan. walaupon adam pernah gitau kat katrina yg dia dah xsuka katrina, katrina kata dia xkisah. sbb, walaupon adam dah x suka dia, dia tetap suka adam.

haha... di akhir cerita, katrina meninggal. dia ada sirosis hati yg bagi dia tempoh lebih kurang 6 bulan- 1 thn je utk hidup. sejak tahu dia ada penyakit tu la, dia cari adam. dia tekad nk kumpul pahala banyak2 dan nak berada di sisi org yg dia cintai-walaupon org tu jelas dah suka org lain..

hurmm... apa yg aku nampak dr siri tu..:
1- laki mudah berubah hati.. well, mmg susah utk dia mula suka si Nur. tapi, bila dia dah suka, mcm xde ruang langsung utk katrina dlm hati dia. padahal, tu la pompuan yg pernah ngandungkan anak dia.

2- pompuan terlalu baik dan terima je apa yg berlaku kat diri dorang (at least dlm cerita ni la). Nur terima balik Adam walaupon pernah digantung x bertali. Katrina terima je menjadi org ketiga yg x diendahkan asalkan dapat bersama adam..

3- sarah.. jahat betul la ko dlm citer tu.. x pernah ke terlintas kat fikiran ko utk biarkan org yg ko suka bahagia? klu x, mknanya, ko bukan cintakan dia tapi obseskan dia.

yup. membiarkan diri jatuh cinta pada seseorang sgt x best. mencintai seseorang membiarkan dia mendera perasaan kita. membiarkan dia membuli kita. kalau ko jenis keras hati, jadi mcm si sarah. jadi pompuan yg selfish yg sanggup tengok pompuan lain terluka asalkan ko dpt apa ko nk.

pape hal, episod Nur Kasih yg tu mmg buat aku terpikir kejap. betul kata katrina. " org lain semua xtau bila ajal dia akan tiba. tapi saya bertuah sebab saya tau bila masa saya akan sampai. saya akan gunakan masa yang ada ni sebaik2nye untuk beribadah dan berada di sisi org yg saya cintai.."

jgn tanya aku tujuan post ni. aku cuma mmg terasa nk komen dr 2 minggu yg lalu

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Semua orang boleh komen. Dan aku laparkan komen dari korang.
Tapi letak la nama.. Tak suka nak panggil korang Tanpa Nama