KLIK LAJU-LAJU!

Yang Baik Hati =)

Cari cerita lama

Aku terkini

sebelum komen, baca dulu komen orang lain boleh? Bosan la nak balas komen yang sama.. sebab jawapan aku mesti sama punya. tak pasal2 aku jadi astro karang ulang tayang beberapa kali

* jangan orang astro sentap pulak dengan aku, suda

Ahad, 19 Julai 2009

trip to china..day 1

tarikh : 7/6/09
hari : ahad

aku bangun kul 3.. kemas lagi barang2 mana yg patut bawa.. jap lagi ayah hantar gi kl central..

kul 3.30..bertolak ke kl central.. xde kereta..cepat je sampai..terus cari bas ke lcct. kebetulan ada bas nak gerak. bas aerobas... tambang rm8...bertolak kul 4.05am.. bas tu guna lebuhraya MEX (maju expressway) aku pernah gak guna hiway ni masa gi cyberjaya dulu.. tapi x la tgk kiri kanan.. kali ni aku ada peluang la nk tgk kiri kanan.. dalam kegelapan, aku nampak mangkuk satelit measat.. la.. kat sini rupanya..kagum jap..sib baik naik bas..

sampai lcct lebih kurang kul 5 pg..jumpa kak dila n kak syida (akak kak dila). tunggu subuh, gi solat.. flight kami kul 8.30 pg..kiranya patut check in 6.30 pg.. kami gi mkn dulu b4 check in...mkn kul 6.30 pg, rasa mcm sahur lak.. tapi aku peduli apa, aku sebat gak nasi lemak 1.

bergambar kat parking kapal terbang..ni la flight kami...aku n kak dila...
check in kul 7.45pg..tmpt duduk aku 37g..dekat toilet.. huhu...nk mkn, mahal, nk tgk movie, kena byr...last2 aku chatting dgn penumpang lain...menambah kenalan..huhu..

kul 2.30 flight jejak tanah.. kena stay dulu..staf TBIA (tianjin binhai international airport) nk check suhu dulu.. sempat la staf airasia spray flight... dah turun, kena check suhu lg.. pastu amik beg...

sementara tunggu ujian suhu kali ke2

aku berangan, nama kami ditampal atas board mcm dlm filem...rupanya atas kertas A4 je...terus kami dapatkan tourist guide tu..rupa2nya dia hanya pengganti je...tourist guide yg sebenar ada hal..

tianjin-beijing lebih kurang 169km..perjalanan amik masa lebih kurang 2 jam lebih klu x jem.. kami singgah kat R&R. ingat nk buang air tp bila tgk toilet, terus xjd...xde air...

sampai je beijing, kami terus ke restoran..kita makan dulu...aku suka salad dia...sedap..tu je yg sedap..yg lain semua xkena dgn tekak...minta sos pedas pon, xpedas gak..aiyo...dah la dorang ni xleh cakap sepatah pon selain bahasa mandarin..nk xnk, klu nk pape, kena minta tourist guide tolong mintakkan..

khusyuk mkn...lapar beb..mknn dlm flight mahal... aku n kak shida

1 perkara..org cina ni mkn laju..kami baru la nk mkn dgn sopannye, berborak sakan, tiba guide dtg kata, "kami tunggu kat luar.." sentap!

pas mkn, gi hotel. sekali lg perlu khidmat guide...org hotel pon xleh ckp BI...bahasa cina sahaja...huhu..byr deposit rmb200, kami terus ke bilik..2028..tu biliknye..

bilik hotel ok...tv pon best..besar skrinnye.. tapi...toilet transparent la....adoi...nampak segala apa yg berlaku di dalam..tv lak, semua bahasa cina tanpa subtitle..setelah puas tekan remote, kami amik keputusan utk tido.. ,asa tu jam menujukkan jam 8.30 mlm...

sambung hari kedua ye....daa....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Semua orang boleh komen. Dan aku laparkan komen dari korang.