KLIK LAJU-LAJU!

MARI BLOGWALKING DENGAN APESAL.COM

Yang Baik Hati =)

Cari cerita lama

Aku terkini

sebelum komen, baca dulu komen orang lain boleh? Bosan la nak balas komen yang sama.. sebab jawapan aku mesti sama punya. tak pasal2 aku jadi astro karang ulang tayang beberapa kali

* jangan orang astro sentap pulak dengan aku, suda

Ahad, 19 Julai 2009

arini n semalam

semalam..

aku drive ke d 'ark kat janda baik..ada hari keluarga bahagian adik aku..punya la tunggu cabutan bertuah dia, natijahnya, aku x hadir kenduri kahwin maizura..sorry...

hurmm..dunno..aku rasa biasa je tempat tu.. tapi mmg byk la makanan..aku mkn 2 bungkus nasi lemak..yg bestnye, aku masuk acara tarik bola ping pong dgn gelung, dapat no 3... saingan aku? hurmm...budak2 bawah 20 rasanya...

malam aku tgk youtube. citer i'm not single... ok gak.. lisa surihani mmg comel..awal lak mmg..adeh...tapi watak dia klakar..hopeless romantic..hero dia farid kamil..x hensem tapi klu tul la ada laki mcm dia, aku harap aku dapat berkenalan n kawin dgn dia..hurmm....


arini..
xde pe..hidup aku mmg xde apa pon.. tapi aku gembira bila terbaca ulasan prof ungku aziz tentang pemansuhan PPSMI dan juga tentang sekolah jenis kebangsaan. nape? mungkin sbb aliran pemikiran aku sama dgn dia...

sori la...boleh la dikatakan aku suka PPSMI dimansuhkan sbb aku paham keadaan mereka yg tak tere BI ni..

aku xnak la ulang lagi kisah aku masa ngajar sekolah rendah.. cukup rasanya kalau aku suruh org yg bijak2 ni, sekali2 lupakan diri sendiri yg dah mmg bijak tu dan pikirkan tentang separuh lagi populasi pelajar yg struggle nk paham math n sains semata2 kerana subjek tu diajar dlm BI.

aku sedih bila ada yang berpendapat yg kalau nk maju, kita kena kuasai math n sains in english..baru la global. yeke?bila aku amik jepon n rusia sbg cth, mereka kata jgn..negara tu mmg dah maju..abis tu, cane lak citer sebelum dia maju? dia guna bahasa apa ek? aku bagi lak cth, bahasa menyatukan kaum di indon.. sekali lagi, xleh samakan...hurm..habis tu, nak bandingkan dgn negara mana ek?

mcm aku kata.. ko dah pandai.. ko cakap la bahasa apa ko nk.. cuma bila dah kat atas tu, sekali2, pandang la bawah.. tgk org lain k..jgn la pikir tentang org yg bijak tu je..buka mata sikit..tengok keliling..paham masalah org..

sorry..aku tau x semua setuju dgn apa yg aku kata..tp mmg dr dulu aku x berapa setuju dgn PPSMI ni.. aku lega la bila dah mansuh..

p/s: boleh nampak sape yg bengang PPSMI ni mansuh.biasanya dorang ni terdiri daripada:
1- org yg tere BI
2- org yg kena belajar math n science in english n mereka mampu...
3- org yg mmg masa mudanya, mak n ayah sgt tekankan english..kena baca paper english n so on..

tapi x la semua....tambah 1 lagi faktor..org tu x rasa kita leh capai lebih dgn bahasa kita..x semua org yg dalam 3 kategori td yg berpendapat camtu..ada je kwn aku yg keje dgn syarikat antarabangsa tp masih ingat akar umbi dirinya..

ni pendapat aku...x setuju, lantak le..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Semua orang boleh komen. Dan aku laparkan komen dari korang.
Tapi letak la nama.. Tak suka nak panggil korang Tanpa Nama