KLIK LAJU-LAJU!

MARI BLOGWALKING DENGAN APESAL.COM

Yang Baik Hati =)

Cari cerita lama

Aku terkini

sebelum komen, baca dulu komen orang lain boleh? Bosan la nak balas komen yang sama.. sebab jawapan aku mesti sama punya. tak pasal2 aku jadi astro karang ulang tayang beberapa kali

* jangan orang astro sentap pulak dengan aku, suda

Ahad, 12 Julai 2009

Absolute Boyfriend

korang tgk x citer ni? hensem oo hero dia...pada aku, hero dia adalah robot tu la..tenjo knight.. bukan asamoto soushi..

kalau korang xpernah tgk, meh aku pomot sikit..
tajuk : Absolute Boyfriend
masa : 3.00 ptg
hari : ahad
saluran : tv8

citer dia ttg sebuah syarikat nak hasilkan sebuah robot yang boleh menjadi kekasih mengikut kehendak pelanggan. jadi, mereka ada la 1 prototype..panggil model 1.

untuk tgk program dorang berjaya atau x, dorang dah minta seorang pompuan (heroin @ riko) untuk letakkan la syarat apa yg dia nk pada robot tu.. kiranya apa saja ciri bf yg dia nk, dia ckp je. dorang akan programkan ikut kehendak riko ni...

so, riko pon kata nk bf yg sgt cintakan dia.. pandai masak, sentiasa nk bahagiakan dia, romantik, pandai mengurut..ada sedikit cemburu.. kiranya semua ciri2 ideal la...lepas dah siap programkan, bagi la nama tenjo knight kat robot tu..bermula dr tu, si riko ni dah ada la bf yg sgt setia...romantik tiap masa. dah la hensem.. tapi robot..

riko ni plak, mcm ada sikit minat la kat bos dia si soushi ni..kira mcm adik kpd bos besar la.. tapi mcm kurang disenangi sbb dia punya idea mcm kurang sesuai utk syarikat...xtau nape, riko suka la nk spend masa dgn bos kecik ni (suka la tu. apa lagi?) hingga sampai 1 tahap, dia mmg dah nyampah dah dgn si tenjo (robot) tu.. padahal, tenjo tu hanya ikut n buat apa yg terbaik utk dia.. robot kn?

lama2, tenjo menjadi semakin manusia.. dia boleh berfikir sendiri.. dia ada perasaan lain dah.. dah pandai jeles lebih sikit..suka berkorban asalkan riko tu hepi..cuba satukan riko dgn ayah dia.. tapi masih riko suka lagi kat bos dia.. ye la... hubungan dgn robot..x ke mana..

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

cukup.. kalau nk tau lebih lanjut, join aku tgk citer tu minggu depan.. muka tenjo tu mmg la kegemaran aku.. n caye atau x, bila tgk citer tu, aku mmg rasa nak nangis.. aku sedih bila tenjo cuba mcm2 carank hepikan riko tapi riko ttp nk kat bos dia. seakan2 apa yg tenjo buat tu xde makna. x dihargai langsung. aku marah sgt kat riko..nape wat camtu? kan dia tu apa yg ko nk? ko yg buat syarat gitu.

pastu aku terfikir.. sbb riko tu manusia.. xpernah leh dipuaskan hatinye.. walaupun itu yg dia nk, lom tentu dia puas hati bila dapat. ada je silap.. kiranya, klu org tanya la pasni, apa ciri2 lelaki yg aku nk, kalau aku dapat pon laki mcm tu, lom tentu aku puas hati.. kesempurnaan yg aku nk tu akn jadi kecacatan pd dia...

aku gak sedar, x adil kita try ubah org ikut acuan yg kita nk.. sbb, belom tentu lepas dia berubah ikut kehendak kita, akhirnya kita akn memilih dia.. waktu tu, dia la yg plg kesian.. yup, mmg kita kena guide org tu utk jd lebih baik.. tp biarla ikut acuan dia sendiri. bukan acuan yg kita tetapkan. x adil utk dia..

aku xtau apa aku cuba ckp ni.. tapi, tenjou..klu riko xnk ko, amik tiket air asia, dtg la sini..aku nk kat ko..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Semua orang boleh komen. Dan aku laparkan komen dari korang.
Tapi letak la nama.. Tak suka nak panggil korang Tanpa Nama