KLIK LAJU-LAJU!

MARI BLOGWALKING DENGAN APESAL.COM

Yang Baik Hati =)

Cari cerita lama

Aku terkini

sebelum komen, baca dulu komen orang lain boleh? Bosan la nak balas komen yang sama.. sebab jawapan aku mesti sama punya. tak pasal2 aku jadi astro karang ulang tayang beberapa kali

* jangan orang astro sentap pulak dengan aku, suda

Jumaat, 18 November 2011

Kalau cikgu balik 4.30 petang juga..

Akhirnya cuti sekolah bermula! Amacam, adakag korang-korang yang bukan cikgu ni jeles dengan kami? Kalau ye, silalah suruh, sedara-mara dan semua suku sakat anda yang belum bekerja minta KPLI. Kerja cikgu best woo!!! Cuti sekolah banyak.. balik kerja awal.. Eh, lepas ni, cikgu-cikgu mungkin akan balik pukul 4.30pm juga. Sama seperti orang lain.

Alamak!!! Dah kurang 1 poin untuk orang-orang yang jeles pada cikgu-cikgu ni untuk terus jeles. Takpe, korang masih ada poin cuti sekolah banyak. Bukannya korang kisah cikgu ni datang sekolah ke tak masa cuti kan? Lagipun, selain cuti sekolah, cikgu-cikgu ada Cuti Rehat Khas (CRK) sebanyak 7 hari. Ha!! Jeles tak?

Hari ini sahaja, dua orang dah bertanya pada aku, apa pendapat aku tentang masa kerja guru dilanjutkan sehingga pukul 4.30 petang. Jawapan aku senang.. Aku tak kisah. kenapa? Sebab sekarang ni pun aku memang balik pukul 4.30 petang sebab aku ambil mak aku. Tapi, apakah kesan pemanjangan waktu kerja cikgu ni?

Kesan Positif:
1- Korang dah tak perlukan maid lagi dah. Biar cikgu je yang jaga anak korang di sekolah. Jimat Beb!

Ok, aku akan tulis 1 je kesan positif sebab komputer aku xleh tekan butang nombor dua.

Kesan negatif pula:
1- Sama ada korang sedar atau tak, jika cikgu-cikgu ni kena balik serentak dengan korang, jalan akan makin sesak. Korang sedar kan cikgu ni ramai? Tu belum cerita lagi bas-bas sekolah yang angkut budak.


Sekali lagi, 1 je kesan negatif aku nak bagi. sebab nombor dua tak boleh tekan.

Aku tak nak ulas lebih-lebih la. Keyboard aku memang telah mengehadkan idea aku (alasan je.. =p)

Oh, esok aku dan adik aku akan menghadiri peperiksaan MUET. Aku sebagai pengawas dan dia sebagai calon peperiksaan. Dia akan keluar rumah pukul 7.30 pagi dan sampai ke rumah pukul 1.00 petang. Aku pula akan keluar rumah pukul 6.15 pagi dan mungkin sampi rumah pukul 4.00 petang.. Ye, itu beza antara cikgu dan murid..

Claim? Aah.. memang dapat. Banyak woo!!! Nak? Jadi cikgu dulu! Baru dapat! Haha.. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Semua orang boleh komen. Dan aku laparkan komen dari korang.
Tapi letak la nama.. Tak suka nak panggil korang Tanpa Nama