KLIK LAJU-LAJU!

MARI BLOGWALKING DENGAN APESAL.COM

Yang Baik Hati =)

Cari cerita lama

Aku terkini

sebelum komen, baca dulu komen orang lain boleh? Bosan la nak balas komen yang sama.. sebab jawapan aku mesti sama punya. tak pasal2 aku jadi astro karang ulang tayang beberapa kali

* jangan orang astro sentap pulak dengan aku, suda

Sabtu, 26 November 2011

aku kaku

Macam mana cara korang tunjukkan perasaan korang? Perasaan bangga? Perasaan gembira? Apa yang korang buat?

Aku ada satu pengakuan. Aku tak pandai menzahirkan perasaan aku. Kalau aku terkejut sekalipun, aku tak pandai tunjuk. Satu-satunya perasaan yang aku sangat pandai tunjuk ialah perasaan marah. Ye, aku sangat baran.

Jadi, selalu la, kalau masa ucapan bermaafan hari raya ke.. aku akan ucapkan kata maaf tapi aku takkan mampu menunjukkan riak yang sepatutnya.

Sama juga, jika aku menerima sesuatu daripada seseorang. Aku akan menerimanya dengan tersenyum, Aku akan mengucapkan terima kasih. Itu yang terbaik aku boleh lakukan. Aku tak akan memuji pemberian itu. Aku malah mungkin akan memjui benda lain, Jahat kan?

Apabila anak murid aku berjaya dalam peperiksaan, aku hanya akan senyum dan menucapkan tahniah. Tiada pelukan dari aku. Kadang-kadang aku siap tanya kenapa dia tak score subjek lain lagi. Kadang-kadang aku berikan dia cadangan ke mana dia boleh melanjutkan pelajaran.

Bila pergi melakukan sesuatu yang baru atau mendengar cerita dari anak murid aku, aku sebenarnya sangat teruja. Tapi aku sering buat muka selamba. Entah. memang itu nature aku. Aku hanya akan tunjuk beria bila aku dengan orang yang lebih tua dari aku atau orang yang lebih hebat dari aku. Kalau orang tu lebih muda dari aku, aku kontrol ayu sikit. Buat-buat tak teruja.

Ye. Aku memang Tak mahir menunjukkan perasaan aku. Aku tahu, Kadangkala, sikap aku buat orang terasa seperti usaha mereka tak dihargai. Seperti usaha mereka sia-sia. Percayalah. Sebenarnya, aku seorang yang sangat mudah teruja. cuma, aku tak tahu kenapa, kadang kala, susah benar aku nak tunjuk perasaan sebenar aku betapa aku hargai tiap apa yang korang lakukan..

Oleh itu, Izinkan aku ambil kesempatan ini untuk mengucapkan terima kasih dan tahniah kepada korang semua atas segala yang telah korang usahakan selama ni.. Aku sangat hargai apa yang korang lakukan

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Semua orang boleh komen. Dan aku laparkan komen dari korang.
Tapi letak la nama.. Tak suka nak panggil korang Tanpa Nama