KLIK LAJU-LAJU!

MARI BLOGWALKING DENGAN APESAL.COM

Yang Baik Hati =)

Cari cerita lama

Aku terkini

sebelum komen, baca dulu komen orang lain boleh? Bosan la nak balas komen yang sama.. sebab jawapan aku mesti sama punya. tak pasal2 aku jadi astro karang ulang tayang beberapa kali

* jangan orang astro sentap pulak dengan aku, suda

Isnin, 28 November 2011

Aku frust + stress

Jumaat (25/11/11), 7.30pm

Entry ini adalah entry terjadual. Dengan kata lain, ia mungkin tak menggambarkan perasaan aku pada waktu tu tapi sekurang-kurangnya ia menggambarkan perasaan aku sekarang.

Hurmm.. Aku berada dalam keadaan frust. apakah perkataan frust dalam BM? Kejap aku nak Google translate.. Ok..Google translate kata takde perkataan frust. yang ada frustrated. Dalam BM bermaksud kecewa. Ya, aku sedang kecewa sekarang.

Kenapa?

Aku bakal berumur 30 pada tahun depan tapi apa yang aku ada? Aku tak ada rumah lagi. Aku belum sambung belajar lagi. Aku takde pakwe.

Aku dah biasa duduk dalam rumah yang besar jadi, bila aku nak beli rumah, aku terbayang, rumah aku, mestilah sekurang-kurangnya sebesar rumah yang mak ayah aku mampu sediakan untuk kami adik beradik. Tapi, disebabkan aku bekerja di KL, dengan peruntukan perumahan aku, aku tak layak nak beli apartment pun dah. Rumah flat je layaknya. Berlaku jugaklah house hunting hingga ke Seremban tapi siapa nak duduk di sana? Terfikir juga hendak membeli rumah flat dan sewakan sahaja tapi ayah hanya mencebik. Boleh pulak dia cadangkan aku membeli rumah di Ijok sana. Apa hal? Stress aku!

Aku memang nak sambung belajar tapi aku sedar aku tak boleh buat dua benda dalam satu masa. Sebab tu aku nak ambil cuti untuk sambung belajar. Sanggup la aku tunggu sehingga ada orang ganti aku mengajar dan kononnya MPV nak mansuh. Tiba, dengar cerita, KPM letak peraturan ketat nak mampus terhadap orang yang nak sambung belajar sepenuh masa. so, korang agak-agak, aku akan sambung belajar tak sudahnya?

Serius, sebelum ni aku tak berapa kisah takde pakwe. Selama ni aku ada ramai kawan yang boleh melayan aku sms. Tapi semenjak 'dia' berkahwin dan 'dia' (yang seorang lagi) sudah tiada masa untuk aku, aku makin sunyi. Sape nak jadi kawan sms aku?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Semua orang boleh komen. Dan aku laparkan komen dari korang.
Tapi letak la nama.. Tak suka nak panggil korang Tanpa Nama