KLIK LAJU-LAJU!

MARI BLOGWALKING DENGAN APESAL.COM

Yang Baik Hati =)

Cari cerita lama

Aku terkini

sebelum komen, baca dulu komen orang lain boleh? Bosan la nak balas komen yang sama.. sebab jawapan aku mesti sama punya. tak pasal2 aku jadi astro karang ulang tayang beberapa kali

* jangan orang astro sentap pulak dengan aku, suda

Selasa, 22 November 2011

Beza orang jawab periksa dengan orang jaga periksa

Orang selalu kata jadi cikgu best. Kerja senang, balik awal, banyak cuti. Orang selalu tak Nampak kerja sampingan yang cikgu-cikgu kena buat misalnya jaga periksa, iring budak pergi pertandingan dan jadi orang tengah kalau budak bergaduh di sekolah.

Aku telah bertugas sebagai pengawas MUET pada hari Sabtu lepas. Kebetulan, adik aku juga menduduki peperiksaan yang sama. Apa kata kita bandingkan apa yang aku dan dik aku alami sepanjang hari peperiksaan?

Masa

Situasi
Aku
Adik aku

Hari- hari sebelum peperiksaan

Hari Jumaat pergi taklimat peperiksaan

Pergi buat rayuan tukar pusat peperiksaan sebab tak nak ambil periksa di Unimas


Cetak slip peperiksaan

Pada hari peperiksaan:
Sebelum

Bergerak ke bilik kebal di Chow Kit pada pukul 6.15 pagi.

Bergerak ke pusat peperiksaan pada pukul 7.30 pagi

Angkut kertas soalan dan jawapan untuk 193 calon

Bawa bekas pensel dan slip

Edarkan kertas soalan dan jawapan.

Duduk di meja untuk jawab periksa

Pastikan calon-calon menumpang dapat tempat duduk dan kenal pasti setiap mereka


Semasa peperiksaan

Pergi pastikan kehadiran dari setiap bilik (8 bilik, 3 tingkat) untuk setiap sesi (3 sesi)

Jawab soalan

Pastikan radio setiap bilik dalam keadaan yang baik. Bantu cikgu-cikgu yang ada masalah.


Makan tiap kali ada peluang (mak bagi bekal).

Tak sempat makan. Risau kot..

Selesai peperiksaan

Kira dan bungkus skrip jawapan untuk dihantar ke MPM. Kenal pasti murid menumpang, murid tak hadir dan murid yang nama ada tapi meja takde.

Balik rumah. Peperiksaan selesai pukul 12.30pm

Pergi jabatan untuk hantar skrip (teman ketua. Lagipun kereta di sana). Balik selepas selesaikan semua masalah tuntutan dan lain-lain lagi. Bergerak balik lebih kurang pukul 3.00pm


Malam selepas peperiksaan

Cuba mendaftarkan kehadiran calon secara online dan mendaftarkan calon-calon menumpang ke dalam system MPM secara online

Tengok tv / baca buku/ baca komik online


Motif? Saje je nak bagitau korang yang aku dah berjaya dalam misi 10 ribu langkah sehari pada hari Sabtu yang lalu. Balik rumah, aku terus terbongkang sampai ke petang.. hahaha..


2 ulasan:

  1. yang menjaga exam tu lagi penat rupanya.....hahahah

    BalasPadam
  2. yup... sangat penat.. oleh itu, hargailah pengawas peperiksaan.. hahaha

    BalasPadam

Semua orang boleh komen. Dan aku laparkan komen dari korang.
Tapi letak la nama.. Tak suka nak panggil korang Tanpa Nama