KLIK LAJU-LAJU!

MARI BLOGWALKING DENGAN APESAL.COM

Yang Baik Hati =)

Cari cerita lama

Aku terkini

sebelum komen, baca dulu komen orang lain boleh? Bosan la nak balas komen yang sama.. sebab jawapan aku mesti sama punya. tak pasal2 aku jadi astro karang ulang tayang beberapa kali

* jangan orang astro sentap pulak dengan aku, suda

Jumaat, 11 November 2011

2011 tahun lemau

1 minggu lagi sebelum sesi persekolahan tahun 2011 berakhir. Bermakna tinggal 1 minggu untuk semua cikgu menyerahkan segala tugasan mereka selama 1 tahun. Termasu aku. Ada aku kisah? Semua kerja aku masih beum siap (ok, ada la 1 dah siap tapi kalau kata semua tk siap nampak lagi brutal).

Macam biasa, nampaknya aku akan berkampunglah di sekolah masa cuti ni. Ya... cuti sekolah = murid bercuti. Cuti sekolah tak bermaksud sekolah tutup dan memang sangat tak bermaksud yang cikgu bercuti. Kalau cikgu tu bercuti, ada 2 sebab je.
1- Dia tak jaga peperiksaan SPM atau STPM
2- Dia memang tip top ah! Segala kerja dia berjaya setelkan.

Tak perlulah aku bagitau yang aku tak termasuk dalam golongan tip top tu kan? Ke korang nampak aku tip top? Aku maybe pandai... tapi bukan tip top. Kalau korang tengok meja aku, korang mesti akan kata budak ni fail (gagal) dalam bab management (pengurusan). Muahahaha...

Mujur, ada la sorang kawan aku yang memberitahu aku memang ada tahun-tahun tertentu kita memang akan berasa lemau yang amat. Semua kerja buat takde mood. Aku rasa tahun 2011 adalah tahun lemau aku la kot.. Kerja panitia aku bukan main banyak lagi aku hutang. Kerja sebagai guru kelas pun, aku akan berhutang sampai minggu depan. Mujur aku bukan JK 3K tahun ni. Kalau tak, menangis la Kak Halfah.. Huhuhu...

Masalah lemau ni bukan melanda di tempat kerja je. Kalau korang selalu baca blog aku, korang akan mendapati aku juga sangat lemau di blog. Dah takde dah cerpen-cerpen cinta lara tahun ni.. Ada.... tapi baru 3 ayat. Ada idea tapi tak tahu nak susun ayat. ada at least 3 entry aku yang ditanda sebagai draft. 

Mujur, dalam kemalasan aku, ada juga orang yang sudi datang baca blog ni dan komplen entry aku makin lemau.. Tanx Wan. Semua teguran amat bermakna. Kedatangan orang ramai juga bermakna income nuffnang aku tetap bergerak. Terima kasih..

Dan, walaupun aku lemau yang amat tahun ni, Allah dah bagi peluang pada aku untuk menikmati banyak nikmat dunia. Aku dah pergi KK. Fadhlina banyak kali belanja aku makan. Sheila pun belanja aku...

Uh uh... Bos dah ajak pergi surau.. sambung lain kali...

Terima kasih semua...

2 ulasan:

  1. Lupakan tahun 2011 :D Sudah boleh bersedia untuk memulakan tahun yang baru.

    Pastikan tahun 2012 dimulakan dengan motivasi yang cukup!

    Post Terbaharu Saya - Kadar Pinjaman Asas (BLR) Kekal Sehingga Hujung Tahun

    BalasPadam
  2. huhuhu.. terima kasih... memang memberi semangat!!!

    tapi saya masih hutang kerja tahun ni.. hehehe

    BalasPadam

Semua orang boleh komen. Dan aku laparkan komen dari korang.
Tapi letak la nama.. Tak suka nak panggil korang Tanpa Nama