KLIK LAJU-LAJU!

MARI BLOGWALKING DENGAN APESAL.COM

Yang Baik Hati =)

Cari cerita lama

Aku terkini

sebelum komen, baca dulu komen orang lain boleh? Bosan la nak balas komen yang sama.. sebab jawapan aku mesti sama punya. tak pasal2 aku jadi astro karang ulang tayang beberapa kali

* jangan orang astro sentap pulak dengan aku, suda

Rabu, 24 November 2010

manusia sangat menakutkan

kisah 1
dia hanyalah seorang office boy. dia ingin mendapatkan seorang wanita yang berjawatan pegawai. untuk memastikan dia berjaya menambat hati wanita itu, dia mengatakan yang dia adalah seorang akauntan di sebuah jabatan kerajaan. setiap kali berdating, dia akan meminjam kereta yang agak hebat dari rakannya yang berjawatan. akhirnya, dia berjaya mengahwini wanita tersebut. keluarga wanita tersebut sebaik sahaja mengetahui perkara sebenar, segera mendesak agar anak mereka memohon cerai kerana lelaki itu menipu. untuk menambat hati keluarga mertua, lelaki itu telah pergi berjumpa bomoh. apa kaedah yang digunakan, aku tak pasti namun sekarang, memang mertuanya sayang padanya.

kisah 2
dia menyukai lelaki itu. dia tahu lelaki itu sudah berkeluarga tetapi dia tetap suka lelaki itu. lelaki itu bukan muda lagi. sudah 50 tahun. anak-anaknya sudah besar.setiap hari mereka akan bersarapan bersama. dipendekkan cerita, untuk memastikan lelaki itu suka padanya, dia telah membuat sesuatu agar perasaan lelaki itu pada isterinya tertutup. isteri lelaki tersebut terpaksalah mencari jalan agar perkara itu dapat dirawat. sehingga sekarang, kedua-dua wanita ini masih merebut kasih lelaki tersebut

kisah 3
tidak tahu di mana silapnya, hubungan yang sangat akrab dahulu bertukar menjadi permusuhan. Gee bermusuh dengan Ani kerana Ani terlalu rapat sehingga tidak dapat memberi ruang kepada Gee. Gee mengambil keputusan untuk berkawan dengan orang lain (Yah, Nia, Ju, Ima dan Zah). kawan yg dirasakan dapat menyokongnya. bersama kawan baru, mereka menjadi kawan yang sangat akrab.semua orang tahu kumpulan itu. mereka semua benci kepada Ani. semua yang Ani buat tak kena pada mereka. malah kadangkala jika berpeluang, mereka akan mengenakan Ani. pernah mereka sengaja menyusahkan Ani dengan menghilangkan barang dalam jagaan Ani supaya ani disalahkan.
tiba-tiba segalanya berubah. kumpulan itu terpecah kepada 2. Gee, Yah, Ima dan Nia (kumpulan 1) dan Ju dan Zah (kumpulan 2). bila keadaan sudah berubah, kumpulan 1 bercadang untuk mendedahkan segala rancangan jahat yang dilakukan oleh kumpulan 2 terhadap Ani. maka kini, terbongkarlah segala rahsia.

===================================================

banyak lagi kisah lain. belum lagi kita cerita tentang orang yang meminta sedekah kerana kerjaya itu lebih memberi pulangan berbanding kerja lain. aku masih ingat lagi masa radio ERA buat liputan pasal pengemis yang ada 9k di badan dan 16k di bank. hebat kan?

belum lagi cerita orang yang sanggup mencacatkan orang lain supaya mereka boleh dipaksa meminta sedekah. belum lagi tentang orang yang menjual orang lain. belum lagi cerita tentang suami yang sanggup jual isteri ke pusat pelacuran. belum lagi cerita haruan makan anak. belum lagi cerita simbah asid segala bagai...

harap-harap, Allah tak menjadikan aku sebahagian dari mereka. kalau korang tengok aku dah jahat sikit, cepat-cepatlah tegur ye.

p/s: sorry tak ada gambar. tak tau nak letak gambar apa

4 ulasan:

  1. Itulah dunia sebenarnya... Memang menakutkan. Apa yang ada diluar sana adalah ancaman, tipu daya, muslihat..

    BalasPadam
  2. kan? hai cuaknya.. macam hanya menunggu masa, bila turn kita dianiaya pula akan tiba..

    BalasPadam
  3. bace sampai kisah 1 je...terus click!

    BalasPadam

Semua orang boleh komen. Dan aku laparkan komen dari korang.
Tapi letak la nama.. Tak suka nak panggil korang Tanpa Nama