KLIK LAJU-LAJU!

MARI BLOGWALKING DENGAN APESAL.COM

Yang Baik Hati =)

Cari cerita lama

Aku terkini

sebelum komen, baca dulu komen orang lain boleh? Bosan la nak balas komen yang sama.. sebab jawapan aku mesti sama punya. tak pasal2 aku jadi astro karang ulang tayang beberapa kali

* jangan orang astro sentap pulak dengan aku, suda

Sabtu, 3 Januari 2009

hidup ni x seperti drama atau buku cerita

tengok cerita drama korea-wanted: son in law..

dalam citer ni, hero dah ada makwe tapi kena jadi menantu org kaya sbb nak duit. heroin (anak org kaya) pon dah ada bf tapi cinta dihalang oleh ayahnya..standard la..mula2 heroin xsuka hero..hero hanya buat ikut arahan org kaya...sambil tu, dua2 try nak catch up dgn awek dan balak masing2..

seperti biasa..akhirnya, heroin & hero jatuh cinta walaupon masa tu heroin dah x kaya..ex-balak heroin (2nd hero) membawa diri ke amerika dan berjumpa dgn cinta baru. ex-gf hero (2nd heroin) hidup single...

well, kesudahan pada heroin ke2 tu yg aku nak ulas..adik aku sangat x puas hati.. dia asik merungut. "nape org lain semua ada pasangan kecuali dia? kesian dia.. dia baik.. kenapa dia xde boifren.. x aci la..."

aku jawab, "mmg tu la lumrah alam. xsemuanya happy ending."
yup, tu hakikat. kalau kita baca buku cerita or tengok tv, x kira la betapa malangnye hero n heroin, kita tau, biasanya, kesudahannya mesti gembira. tapi, itu buku atau drama. bukan realiti.

realitinya, kita bukan hero atau heroin dalam cerita kat dunia. kita xleh nak harap akan sentiasa dapat happy ending. kalau dalam buku, kita mungkin watak sampingan yg disebut dalam 1 bab je. watak yang sangat x penting.

kalau kita jadi hero pon, hanya utk kisah kita. tapi, kalau dah kita jadi hero atau heroin, kita kena la plak jadi mcm hero/heroin buku-sangat kuat, tabah, sabar..humm....aku ada ke ciri-ciri tu? senang citer, bab ketabahan je aku dah fail. kena marah, aku nangis. sesat, aku nangis. kene rejek aku nangis... tu belum kira bab lain..heheh..

tapi, kalau dipikir2 balik, kesudahan sesuatu drama atau buku pon, hanya sampai 1 peringkat je kan? mereka bercinta. tapi kita xtau la lepas tu dorang jadi kawin ke x? dia happy ke? anak dia xde penyakit ke? mana tau, dia mati kemalangan masa honeymoon ke? urmm...tah2, hidup dorang pon sama dgn kita. malah lagi kesian dari kita.

nape xbuat cerita dorang sampai ke akhir hayat? senang..xde sape suka nak tahu seluruh hayat seseorang. kita minat nak tau bahagian yang menarik je..1 hari ke, 1 tahun ke, 1 abad ke....yg pasti bukan sehingga akhir hayat.

hidup korang camne? menarik macam buku? hidup aku sangat bosan..tapi, xpe la..aku rasa aku x cukup tenaga untuk menjalani kehidupan yg sangat menarik mcm buku. cukup la baca je. malah, kalau leh, aku nak duduk je kat rumah. xnak melalui apa2 masalah di luar. xnak kena marah dgn bos. xnak buat silap. xnak bergaduh dgn org..ye..aku akui..aku sangat x adventurous...tapi itu aku..korang camne?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Semua orang boleh komen. Dan aku laparkan komen dari korang.
Tapi letak la nama.. Tak suka nak panggil korang Tanpa Nama