KLIK LAJU-LAJU!

MARI BLOGWALKING DENGAN APESAL.COM

Yang Baik Hati =)

Cari cerita lama

Aku terkini

sebelum komen, baca dulu komen orang lain boleh? Bosan la nak balas komen yang sama.. sebab jawapan aku mesti sama punya. tak pasal2 aku jadi astro karang ulang tayang beberapa kali

* jangan orang astro sentap pulak dengan aku, suda

Jumaat, 30 Januari 2009

aku xreti bersyukur?

hurmm..aku risau dgn diri aku..aku tgk kwn2 aku semua pakai kereta yg grand2...semua handset grand2..(kecuali padil la..huhuh)...pastu semua dah jalan2 sana sini. xkisah la dlm or luar malaysia, tapi dorang dah jalan2... masing2 dah kawin (chup!! aku bukan jeles dorang kawin. aku jeles dorang mampu kawin. tu tandanya duit kat bank dah banyak). hurmm....aku? apa yg aku dah capai?

nape duit aku dalam bank xbyk2 lagi? mana duit tu pergi?nak kata aku makan sedap2, aku bawa bekal. nak kata byr sewa, aku dok umah mak lagi. nak kata bayar duit keta, rm500 je..nk kata beli brg mewah..tolong la, aku amat penjimat...mana duit aku pergi?

dah la rasanya aku dah all out buat keje (ye la..all out aku, tetap x sebagus org lain sbb aku mmg slow)..tapi byk tu je dapat. klu tgk kwn aku, gaji semua cam hape...ada pki honda, ada pakai swift..aku? kenari second hand. no offend kenariku sayang..cuma aku frust sbb xleh tukar lagi warna baju ko..

tu lom lagi citer pasal kedai internetku yg x ramai pembelinya. selalu aku tertanya2, camne org leh jual byk, aku lak, xde org nak beli..

pastu, lalu la bai roti..yg bawa motor jual roti...aku terfikir,
sian bai tu..baper sgt la income dia hari2..jual roti naik motor..minyak tu pakai duit gak...tapi roti xleh jual labih mahal dr kedai2 lain.. tu lom lagi kira tenaga dia..baper byk sgt la roti dia dapat jual 1 hari..

sama gakuncle jual paper..tapi paper tiap hari org beli..hurmm..sian kat dorang..income xseberapa..keje penat...tapi tiap hari buat keje x merungut

benda ni buat aku sedar..
xpe la rumaizah..cukup la apa yg ada hari ni..ramai lagi org yg susah dari kau..bukan bai roti n uncle jual paper je. tu, pakcik yg jual mainan kat pasar malam...yg jual buku agama..OKU yg menyanyi untuk mendapat sumbangan..bukan aku nak kata dorang salah pilih keje, cuma jualan dorang xselebat org lain..

aku harap, Allah terus murahkan rezeki2 org yg aku nyatakan tadi (termasuk la aku).. aku harap Allah terus murahkan rezeki semua umat Islam.. aku harap aku xmerungut lagi lepas ni.. Ampunkan aku YaAllah..aku mmg xpernah bersyukur dan sering terlupa terhadap Rahmatmu ke atasku...

hurmm...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Semua orang boleh komen. Dan aku laparkan komen dari korang.
Tapi letak la nama.. Tak suka nak panggil korang Tanpa Nama