KLIK LAJU-LAJU!

MARI BLOGWALKING DENGAN APESAL.COM

Yang Baik Hati =)

Cari cerita lama

Aku terkini

sebelum komen, baca dulu komen orang lain boleh? Bosan la nak balas komen yang sama.. sebab jawapan aku mesti sama punya. tak pasal2 aku jadi astro karang ulang tayang beberapa kali

* jangan orang astro sentap pulak dengan aku, suda

Ahad, 4 Januari 2009

hanya dalam filem dan buku

tadi tengok Gila-gila Remaja.. faizal husein hero..aku minat dia...hehe... aku xnak la citer pasal ke tak logikan cerita tu..standard la.. xdtg sebulan leh amik exam..pakai pakaian gitu gi sekolah..ke kolej tu? hurm...

nak citer tentang ayat2 jiwang dalam filem tu..dan filem2 cinta yang lain..juga buku2 cerita. ayat yang berbunyi lebih kurang camni la.. "aku sayangkan engkau..kalau boleh setiap detik aku ingin bersama engkau.. melihat matamu...mendengar suaramu..bla..bla..bla".

well, aku dah lama baca buku cerita. dari sekolah rendah lagi. buku cinta start baca masa darjah 5 kot..yang ahadiat akashah punya tu..ye, dalam bahasa pasar buku tu, ada gak ayat jiwang. in fact, masa sekolah dulu, masa tingkatan 2, ramai antara pelajar perempuan yang buat cerita jiwang masing2 termasuk aku..ye..aku jiwang!! dah! stop kutuk!

masa aku sekolah menengah, aku x paham nape org boleh mengeluarkan ayat2 jiwang mcm tu. x malu ke? pastu aku terpikir, mungkin aku terlalu muda utk paham.. mungkin aku xtau perasaan yg dorang rasa. sebab tu aku xterpikir nak guna ayat2 jiwang tu. bukan xterpikir..geli nak guna. aku terpikir, mungkin masa aku umur 20 thn ke atas, aku leh terima or leh la nak luah perasaan mcm watak2 dalam buku.

masa aku umur 20, aku masih terasa yg aku terlalu muda. walaupon waktu tu ramai dah org yg aku kenal ada pakwe. aku ada gak tanya, cakap apa ek masa dating? ala..citer la pasal kawan ke pape ke..tu jawapannya..tah, aku muda lagi kot..mungkin aku boleh paham bila aku berusia 24 tahun sebab biasanya, heroin dalam buku umur 24-25...

tadi (4/1/09, pukul 4.40 ptg), aku tgk gile2 remaja. mendengar ayat2 jiwang tu..still, aku rasa aku x mampu nak keluarkan ayat camtu. xde maknanya aku akan kata, " aku perlukan kau. kau lah sumber inspirasi ku. kau amat bermakna bagiku. tanpa kau, idup ku x bermakna.." uh uh...no way..

sape yg kenal aku akan tau, aku pernah suka org. xtau la takat mana. aku rasa dah sangat suka dengan dia. ya! sangat suka!! (punya la tanda seru utk buktikan aku suka..ekekek..) walaupun dia xsuka aku, sebagai tanda aku sangat suka dia, aku ada di sisi dia sampai sekarang (walaupon dia dah jadi laki org).

err...sori mengarut sikit..poin aku ialah, aku suka orang. tapi aku xpernha pon meluahkan ayat2 jiwang kat dia. paling dasat aku pernah kata " u tau kan i suka u? nape u nak i ada masa hari u kawin? u tau x betapa sakitnya hati i? ye la..dah la xdapat. kena tengok la tu u dengan org lain.." (ayat telah ditokok tambah bagi menambah kesadisan artikel..keh3..)...

maksud aku di sini, aku yg akan memasuki umur 27 tahun ni, masih lagi x menggunakan ayat jiwang dalam buku cerita or filem 80an dulu (sib baik x bagi cth dialog filem azura. kalau x, lagi haru). x sanggup kot.. xtapi aku xtau la..mungkin sbb aku xpernah betul2 jatuh cinta? or sbb aku xde real partner utk kuarkan ayat tangkap leleh tu..

so, korang kat luar sana.. sape yg pernah la..try gitau sikit aya2 tgkp leleh korang. aku nak gak tau. wujud ke ayat tgkp leleh tu di dunia realiti ni? ke dalam buku cerita n filem je?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Semua orang boleh komen. Dan aku laparkan komen dari korang.
Tapi letak la nama.. Tak suka nak panggil korang Tanpa Nama