KLIK LAJU-LAJU!

MARI BLOGWALKING DENGAN APESAL.COM

Yang Baik Hati =)

Cari cerita lama

Aku terkini

sebelum komen, baca dulu komen orang lain boleh? Bosan la nak balas komen yang sama.. sebab jawapan aku mesti sama punya. tak pasal2 aku jadi astro karang ulang tayang beberapa kali

* jangan orang astro sentap pulak dengan aku, suda

Jumaat, 10 Oktober 2008

mas kahwin yang hilang..

sebenarnya dah lama aku dengar tentang ebook ni..dah lama gak nak beli tapi asik nk tangguh je...ye la..tah apa isi dalam pon aku xtau..buatnya tak best,membazir je duit aku.

sampai la baru2 ni aku terbaca satu preview ebook dr org yg sama. cara nak setelkan hutang ke apa tah. xkisah ler tajuk dia..yg penting, aku suka baca preview tu. sekali lagi, aku takat tu je...

sampai la baru2 ni aku sedar yg setelah 2 thn aku keje dgn gaji yg agak besar, aku hanya ada rm500 (anggaran la) je dalam bank (rm2+++ tu kira besar la pada aku walaupon gaji sheila rm3+++...heheh...Alhamdulillah...ada keje gak at least). nak kata aku berbelanja, suka beli barang, x gak..aku la org paling bajet kat sekolah tu...cane ni?

aku sampai siap tanya kak yati cane dia urus duit.aku risau..last2 aku beli la buku mas kahwin yg hilang tu..tolong ye..bukan dah nak kahwin..tapi aku nakbelajar mengurus duit supaya leh kawin cepat.

kenapa aku nak kaya sangat ni? jawapannya, aku redha klu aku x kawin..TETAPI aku mesti la menjadi anak dara yang kaya..aku nak gi oversea..teringin nak tengok dunia..nak merasa makan best2 tanpa perlu pikir ada duit x nak bayar..hurmm..byk la lagi...tapi....kumpul duit dulu...

ye la..klu x kumpul duit, mana ada duit..kalau xde duit, cane nak habiskan duit tu dgn buat benda yang aku suka?

aku bukan materialistik ye...cuma, aku ni x baper rajin orgnye..jadi, aku harap, aku mampu gajikan maid utk mak aku...

2 ulasan:

  1. oit, gaji aku pun ko nak bagitau satu dunia ke? cis, cis. btw, walaupun gaji aku lagi tinggi, tapi aku 2x5 je ngan ko, takde simpan duit!

    BalasPadam
  2. hahaha..jgn marah ar sheila..ko kan tau aku mmg suka war2kan kisah ko kat org..hahaha!!!

    BalasPadam

Semua orang boleh komen. Dan aku laparkan komen dari korang.
Tapi letak la nama.. Tak suka nak panggil korang Tanpa Nama