KLIK LAJU-LAJU!

MARI BLOGWALKING DENGAN APESAL.COM

Yang Baik Hati =)

Cari cerita lama

Aku terkini

sebelum komen, baca dulu komen orang lain boleh? Bosan la nak balas komen yang sama.. sebab jawapan aku mesti sama punya. tak pasal2 aku jadi astro karang ulang tayang beberapa kali

* jangan orang astro sentap pulak dengan aku, suda

Isnin, 4 Oktober 2010

sesi merungut, menyesal dan menyedih

hurm..entry arini aku nk cite yg sedih2 je...

1- pokok timun mati sudah.. lama xdisiram kot

2- aku hilangkan invois.. malu la nk minta yg baru.. adu..du...

3- berat aku NAIK 2kg.. apa kes??

4- hujung tahun, keje banyak.. tp.. mood tarak..

5- dulu, aku pernah kata hidup aku mcm siput kat lampu merah. baru skrg aku perasan, lampu tu x tukar2 kaler lagi... aduh!!! nape tiba kata gitu? sebab 2-3 hari ni, ramai kawan yg tanya " ko apa cerita skrg?" aku mendapati aku xde cerita baru nak bagitau mereka. haih la... slow! very slow! no.. not slow.. statik. x bergerak.

6- aritu ada org ajak jumpa.. tapi aku x pergi sebab xde kawan nak teman.. hurmm.. aku tau dia bengkek dgn aku.. lame sgt ke alasan aku kalau aku enggan berjumpa dgn lelaki kerana xde teman? lame x lame, aku mmg jarang jumpa laki x bawa teman. sebab? segan..

7- kalau boleh undur waktu.. aku nk sgt pergi ke waktu aku terima tawaran dari ithho utk amik degree bidang mechanical engineering ditaja oleh KPM. masa tu aku tolak sbb xnak jadi cikgu.. hahahah!!!! kalau la aku terima.. dah ada master dah aku.. hidup aku x la sebantut sekarang.. dan, aku xde la berkenalan dgn dia, dia, dia, dia, dia, dan dia... haha... ramai kan dia tu? neh.. semuanya kisah x best pon

8- nape rumah kat KL rata2 300k (paling kokak la tu) sedangkan gaji penjawat awam yg baru bekerja mcm aku ni hanya benarkan loan 240k? xnk bg kitorang beli umah ke? huhu.. kalau beli umah jauh2 lak, kena ulang alik gi keje jauh.. mau mati tgh jalan nanti.. hahahah

p/s: obviously, aku tgh lemau.. xkan korang nak demand gak gmbr dr org yg lemau? x rasa bersalah ke? ha? x rasa bersalah?

5 ulasan:

  1. salam sgah :)

    aku pn penah rasa nyesal tk tukar course edu dulu..skang cikgu duk chart no.3 lepas dr n lawyer..nyesal yg maybe ada kesudahan nye hehe :)

    BalasPadam
  2. sure ke cikgu no 3? engineer no berapa?

    BalasPadam
  3. bukan setakat engineer,akauntan pn tkde lam list..

    baca kat sini

    http://perkhidmatanpelajaran.blogspot.com/2010/03/mencemburui-gaji-guru.html

    BalasPadam
  4. huhu.. tapi gaji akauntan besar woo.. kalau dorang berdaftar le..

    BalasPadam
  5. hahaha!!! starting gaji cikgu 2.5k? hahahah!!! gini la.. pekata gi tgk tangga gaji penjawat awam kat web spa?

    cikgu adalah antara gaji yang pertengahan (tapi bawahan sikit). jauh lagi kecil dr gaji doktor, engineer, akauntan, malahan ahli farmasi..

    borang KPLI biasa keluar bulan 4. kalau awak minat jadi cikgu, jgn lupa apply.. bolehla awk jadi cikgu.. selamat mengajar!! =)

    BalasPadam

Semua orang boleh komen. Dan aku laparkan komen dari korang.
Tapi letak la nama.. Tak suka nak panggil korang Tanpa Nama