KLIK LAJU-LAJU!

MARI BLOGWALKING DENGAN APESAL.COM

Yang Baik Hati =)

Cari cerita lama

Aku terkini

sebelum komen, baca dulu komen orang lain boleh? Bosan la nak balas komen yang sama.. sebab jawapan aku mesti sama punya. tak pasal2 aku jadi astro karang ulang tayang beberapa kali

* jangan orang astro sentap pulak dengan aku, suda

Sabtu, 14 Julai 2012

Ada cerita tapi tak boleh nak beritahu

Dah masuk tengah bulan Julai. Entry aku untuk bulan ni baru ada 2. Bulan lepas ada la 6 entry. Bulan Mei dulu 7 entry.

Nampak gaya, makin lama, makin slow aku menulis. Selalu la aku tertanya-tanya "kenapa?" dan aku rasa aku dah tahu jawapannya.

Aku seorang yang suka bercerita. Ada masalah aku cerita. Ada benda gembira, aku cerita. Dan aku berpegang kepada prinsip yang kita tak boleh cerita semua pada 1 orang yang sama. Ada orang sesuai cerita A, ada orang sesuai dengan cerita B

Dan blog merupakan satu medium untuk aku bercerita cerita-cerita yang aku tak boleh nak cerita pada kawan-kawan aku di alam nyata. Di dunia nyata, aku nampak gagah, ceria, skema (aku tak tau macam mana aku boleh letak 3 kriteria tu dalam 1 ayat) sedangkan di dalam blog aku lebih jiwang, banyak berfantasi dan... entah. Korang yang selalu baca blog aku lebih tahu jawapannya.

Tapi, kebelakangan ni, aku dapati aku dah tak kuat nak bercerita. Kalau aku bercerita dan orang potong tengah jalan pun, aku dah tak beria nak sambung cerita aku. Jujur, aku bukan hanya diam di blog. Dekat facebook pun aku takde post apa-apa sangat dah sekarang. Aku lebih gemar bagi/balas komen orang je.

Serius, dengan hilangnya semangat berkobar-kobar aku untuk bercerita, dengan kurangnya semangat aku untuk menulis blog, aku macam dah hilang sebahagian dari diri aku. Aku nak menulis tapi apa yang nak aku ceritakan?

Aku sangat menghargai korang yang datang menjengah ke blog aku walaupun di kala aku takde idea. Terima kasih. Aku sayang blog ni. Aku tak nak berhenti bercerita.


Cuma, buat masa ni, aku takde cerita yang aku boleh kongsi dengan korang. Kalau aku asyik cerita pasal cinta aku yang tak kesampaian pun, korang mesti menyampah gak kan? balik-balik cerita yang sama. Jadi, lebih baik aku diam dan tunggu ada cerita yang sesuai untuk diberikan.

Terima kasih.. Huhu.. sorry la ye tak tulis lagi entry g ke Singapore.. tunggu gambar dan harga tiket.. hehe..

p/s: 2-3 menjak ni aku selalu out station. Seronok gak.. Kalau la tak mengenangkan kerja yang menunggu, aku nak je out staion sokmo!

2 ulasan:

  1. Cuba tukar background atau layout blog. Mungkin boleh membantu meningkatkan semangat untuk menulis! :D

    BalasPadam
  2. haha.. saya tak sekreatif en. Anif.. kalau tukar pun, ikut apa yang blogger.com bagi je.. tak reti sangat html ni.. huhu

    BalasPadam

Semua orang boleh komen. Dan aku laparkan komen dari korang.
Tapi letak la nama.. Tak suka nak panggil korang Tanpa Nama