KLIK LAJU-LAJU!

MARI BLOGWALKING DENGAN APESAL.COM

Yang Baik Hati =)

Cari cerita lama

Aku terkini

sebelum komen, baca dulu komen orang lain boleh? Bosan la nak balas komen yang sama.. sebab jawapan aku mesti sama punya. tak pasal2 aku jadi astro karang ulang tayang beberapa kali

* jangan orang astro sentap pulak dengan aku, suda

Rabu, 4 April 2012

Update kemalangan dengan motor

1st of all, aku nak maklumkan yang kemalangan dengan motor semalam merupakan 1st time aku berlanggar dengan benda bergerak. Dan aku harap, ini kali terakhir.. huhu..

Hari ini hari Bidang Teknik dan Vokasional untuk Minggu Akademik. Maknanya aktiviti hari ni memang melibatkan aku. Minggu ni juga aku bertugas sebagai guru brtugas mingguan. Dan apa yang aku sedang buat sekarang? Ye! Aku cuti!!! Yeehaa!!!

Ok, sebenarnya aku dah dalam perjalanan ke sekolah dah bila aku mendapati yang aircond aku tak berfungsi. Cermin depan aku berkabus semacam. Bila aku cuba nak buka tingkap, tak boleh. Aku dah cuak. Tapi dapat juga la aku hantar mak ke pejabat.

Bila aku telefon Saufi nak mengadu pasal aircond (haha.. kami selalu telefon 1 sama lain untuk mengadu benda-benda bodoh), dia suruh aku periksa semua termasuk la suhu enjin. Masa tu la baru aku perasan yang suhu dah sampai warna merah. Aku dah terkejut habis dah! Terus matikan enjin. huk3..

Saufi suruh aku isi air di radiator. Macam la aku tahu radiator tu apa. Tapi aku berjaya jugalah cari tempat yang sepatutnya aku isi air. Dapat la juga En. Ken bergerak ke parking yang sepatutnya. Mujur la masih di pejabat mak. Takde la aku cuak sangat.

Mak minta tolong kawan pejabatnya periksa kereta aku. Daripada pemerhatian awal, mereka dapati yang radiator aku bocor teruk. Kalau aku nak pandu ke bengkel berdekatan sekalipun, aku mungkin kena isi air 4-5 kali. Nak mudah, mereka tolong  tanggalkan radiator tu dan kawan mak aku akan bawa radiator ke bengkel untuk dibaiki.
Kepada yang tak tahu, inilah radiator. Tapi aku isi air tadi kat spare tank (bekas warna putih sebelah dia)

Dari pemerhatian mereka juga, mereka kata agak teruk juga kemalangan tu. Alamak! aku dah mula risaukan penunggang motor semalam. Macam mana keadaan dia? Nampak macam ok tapi tak tahu lah.

Saufi telefon untuk bertanya khabar En. Ken (Ye, dia memang lebih berminat tahu khabar en. Ken). Aku beritahu dia yang kawan mak aku kata, kemalangan tu teruk. Saufi bertanya, "Kenapa akak tak berhenti tepi jalan dan periksa?". Uh..uh.. Aku jawab la yang aku dah perlahankan kereta tapi aku tengok orang tu tak datang, maka aku teruskan perjalanan.

"Akak boleh kena cas langgar lari tau! Kenapa akak tak berhenti tepi jalan? Berhenti je la. Emergency, takkan orang nak marah" ye, macam tu la aku kena sound sebijik.

Ye la.. dah orang tak datang kat aku, aku ingat tak teruk la.. tu yang aku terus je. Bukan aku tak tengok-tengok belakang.. Tapi, ye, memang aku ada silap di situ. Cuma, benda tu dah lepas. kalau orang tu nak lapor pun, apa aku boleh buat? hurmm... Cuma, aku harap, dia (penunggang motor tu) sihat luar dalam (maksud aku tak cedera langsung). Aku tak nak jadi penyebab kematian seseorang. Biarla  motor dia teruk, aku kena bayar ganti rugi untuk repair. Tapi jangan la apa-apa yang serius jadi pada dia.. Nauzubillah..

Tentang En. Ken.. Hurmm.. aku rasa aku kena la cucuk duit ASB atau Tabung Haji aku. Duit gaji memang dah habis dah.

Doakan orang tu ok ye? Aku risau ni.. Risau kena pergi balai pun ye jugak. Tapi aku lebih risau dengan kecederaan orang tu. Harap-harap ok la.

10.21am: baru dapat panggilan dari ayah bertanya tentang kereta aku. Dia baru perasan yang ada coolant  tumpah di tempat letak kereta.

1 ulasan:

  1. Asa syarikat pinjaman pinjaman bersedia untuk meminjamkan mana-mana jumlah yang anda perlukan untuk memulakan perniagaan peribadi anda. kami memberi pinjaman pada kadar faedah 3%, juga jika anda ingin membeli rumah di atas ansuran bulanan kita juga boleh menjual rumah untuk anda. supaya Sila memohon pinjaman pertanian pertanian. jika anda memerlukan hubungan pinjaman e-mel kami: asaloantransfer@gmail.com, anda juga boleh menghubungi e-mel ini: finance_institute2015@outlook.com, Mungkin ada banyak sebab mengapa anda perlu akses kepada beberapa wang tunai tambahan - daripada yang tidak dijangka pembaikan kereta atau rumah untuk membayar perkahwinan anda atau cuti khas. Tetapi apa sahaja yang anda memerlukannya, apabila anda meminjam antara $ 5,000 USD untuk 100,000 USD di atas.

    pengkhususan Syarikat.
    1) Kami memberi pinjaman pada kadar faedah 3%.
    2) Kami juga boleh membeli sebuah rumah pilihan anda dalam mana-mana lokasi pilihan anda.

    BalasPadam

Semua orang boleh komen. Dan aku laparkan komen dari korang.
Tapi letak la nama.. Tak suka nak panggil korang Tanpa Nama